El Consell de Mallorca desconeix quant costarà l'autopista de Llucmajor amb la modificació

Fonts amb accés a informació de l'empresa adjudicatària, afirmen que s'haurà de negociar i que l'organisme insular encara no s'ha posat en contacte amb la companyia

La modificació del projecte de l'autopista Llucmajor-Campos   anunciada aquest dimarts  per la consellera  Mercedes  Garrido no estableix quin serà el pressupost total necessari per sufragar-ne els canvis. Fonts amb accés a informació de Copisa, asseguren a l'ARA Balears  que el Consell de Mallorca encara no s'hi ha posat en contacte, atès que "qualsevol modificació s'ha de negociar", assenyalen.

En aquest sentit, quan es fa una obra sempre hi ha modificacions, normalment a l'alta per afegir-hi noves infraestructures, expliquen fonts del sector, afegint que "no és comú una situació en què demanin reduir el projecte previst". També assenyalen que en principi hauria de sortir més barat, però en general, en aquests casos se sol arribar a un cost similar amb altres afegits que millorin la construcció final.

A més, segons va informar la institució a través d'un comunicat, la modificació preveu una menor expropiació de terrenys i "aquests costos es redefiniran i podrien suposar una reducció, principalment, en concepte d'indemnitzacions", de manera que no s'especifica la despesa final. 

Pel que fa al cost del projecte original, el Consell insular va comunicar que el preu d'adjudicació és de 27,4 milions (IVA inclòs), una reducció del 26,7% en relació amb la licitació (37,5 milions). A aquesta xifra, s'hi han de sumar les expropiacions i indemnitzacions per valor de 4,41 milions; la gestió de residus, que representa 803.119 euros més, i l'1,5% de conservació del patrimoni històric, que ascendeix a 390.746 euros.

El PP critica el possible encariment del cost 

El conseller del PP Mauricio Rovira va declarar que  si aquest canvi es duu a terme, "la sensació serà d'una carretera més lletja, com va declarar la mateixa Garrido, amb els carrils centrals i les vies de servei més junts, com passa a segons quins punts de la via de cintura". A més, Rovira ha apuntat que el cost serà més elevat, atès que requerirà "més barreres de seguretat i murs de contenció".

Llucmajor-Campos: un projecte que obre el debat sobre el model viari

EDICIÓ PAPER 16/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF