La pressió del moviment antiautopista rebaixa el projecte de Mercedes Garrido

La consellera insular de Territori ha presentat una nova proposta per a la carretera Llucmajor-Campos que reduirà 80.000 metres quadrats l'impacte 

L'entrada de Mercedes Garrido vestida de groc a la jornada d'audiència pública del Consell de Mallorca d'aquest dilluns ha aixecat expectació. La consellera insular anava del mateix color que les camisetes dels integrants de la plataforma antiautopista, els quals li volien demanar explicacions pel projecte de l'autopista Llucmajor-Campos. Abans de començar el debat, Garrido ha il·lustrat la dita que la millor defensa és un bon atac, i abans d'escoltar les preguntes dels assistents ha anunciat una revisió del que ella anomena "projecte de desdoblament", que redueix l'impacte 80.000 metres quadrats. "L'ample es pot reduir gairebé 10 metres lineals, passant de 54,82 metres a 45,50", ha dit la consellera, qui ha afegit que aquesta nova proposta és "45 centímetres més estreta que la carretera de Manacor i gairebé 20 metres inferior que la del Partit Popular".

"Per què vàreu admetre una part del projecte del Partit Popular? Quants de projectes i tècnics heu consultat? Es pensa en un nou redimensionament? L'autopista és conseqüència d'un pacte entre el PSIB, Podem i MÉS? Creis que aquesta autopista implica minimitzar l'impacte sobre el territori? Per què no s'ha fet un procés participatiu en el cas de l'autopista? Per què feis l'autopista si als acords de govern apostàveu pel transport públic? Per què la feis si els acords indiquen que estareu al costat de les entitats que lluiten per la sostenibilitat i el territori?", són algunes de la vintena de preguntes que ha escoltat una impassible Mercedes Garrido. 

La consellera ha insistit amb vehemència que la via Llucmajor-Campos no és una autopista. "Quan la gent parla de la carretera de Manacor ningú no diu autopista. La nostra és més petita i ho és?", ha demanat entre els aplaudiments d'una part del públic i les mostres de desacord de l'altra part. 

Garrido ha assegurat que "aquest és el darrer desdoblament a Mallorca. No en farem cap més i no accept insinuacions com les que s'han fet aquí que el desdoblament arribarà fins a Manacor, passant per Felanitx", ha afirmat visiblement molesta. La consellera ha tornat a referir-se a la sinistralitat de la carretera i ha reconegut que "fa dues legislatures es va estudiar la solució de fer dos carrils més un". "Es va rebutjar perquè les 69 entrades i sortides la feien inviable".

"El pacte de governabilitat no deia que no es faria el desdoblament, sinó que es redimensionaria", ha assenyalat Garrido, qui ha indicat també que no es va exposar públicament perquè era una modificació del projecte del Partit Popular, que ja havia estat sotmès a exposició pública.

EDICIÓ PAPER 25/01/2020

Consultar aquesta edició en PDF