Audiències
Mèdia 01/11/2021

Telecinco destrona Antena 3 i recupera el lideratge a Espanya

TV3 es manté líder a Catalunya però perd prop d'un punt respecte al setembre

4 min
Audiències mensuals

BarcelonaTV3 suma un nou mes com la cadena més vista de Catalunya i deixa enrere gairebé de forma definitiva el mal moment viscut a l'estiu. L'emissora obté un 13,2% de quota, una xifra menys positiva que la del setembre –baixa gairebé un punt– però que li permet mantenir-se al capdavant del rànquing i a una distància prudencial de la segona classificada, Telecinco. La principal novetat la trobem a Espanya, on Antena 3 no ha sigut capaç de retenir el lideratge obtingut al setembre i sucumbeix al poder de Telecinco, que recupera la primera posició del rànquing de cadenes més vistes.

CCMA

Els informatius continuen sent la locomotora de la televisió pública catalana. Durant el mes d'octubre, els telenotícies han encapçalat el rànquing dels programes més vistos en 29 ocasions, i és el Telenotícies vespre l'espai que més vegades –20– ha aconseguit ser a dalt de tot de la llista. A més de líders d'audiència, també ho són pel que fa a la valoració qualitativa: segons l'enquesta que elabora l'empresa internacional GfK, els informatius obtenen una nota del 8,5.

A banda del bon rendiment dels informatius, el mes d'octubre ha estat marcat pel final de la temporada de Crims dedicada al crim de la Guàrdia Urbana. L'últim episodi va fer una quota del 19,4% i el van veure 409.000 espectadors, una xifra que el converteix en el novè espai més vist del mes. També destaca el Polònia, que aquest mes va obtenir el seu millor resultat de la temporada amb el programa emès el dia 28 d'octubre, que amb 416.000 espectadors i un share del 18,1% és el vuitè espai més vist del mes. A més, l'espai d'humor és un dels més ben valorats pels espectadors de TV3 i en l'enquesta de GfK treu una nota del 8,7%.

Una de les estrenes destacades de l'octubre ha estat la sèrie L'última nit del karaoke, que va tenir un bon debut, amb 384.000 espectadors i una quota del 17,6%, i és el dotzè espai més vist del mes. Els capítols posteriors, però, ja no apareixen en el rànquing del més vist.

Pel que fa a la resta de canals de la corporació catalana, el 3/24 perd dues dècimes respecte al setembre i torna a la quota obtinguda a l'agost, 1,3%. Un dels maldecaps de la CCMA torna a donar males notícies: el Super 3/33 baixa fins al 0,4% de quota de pantalla, una xifra que suposa una pèrdua de dues dècimes i de la relativa estabilitat experimentada a l'agost i al setembre, quan va obtenir un share del 0,6%. En canvi, l'Esport 3 es manté en el 0,5% registrat al setembre, un trist consol.

Resta de canals en català

Poques alegries o motius per a l'esperança a 8TV, que ha fet canvis de programació per intentar reanimar l'interès dels espectadors. Tot i que la cadena millora molt tímidament la nota del setembre —ha sumat una dècima, fins a arribar al 0,4%— la progressió és lenta i l'objectiu d'arribar al 4% de quota fixat pels responsables de la cadena encara queda molt lluny. Per la seva banda, IB3 perd dues dècimes respecte al setembre i marca un 4,2%, mentre que À Punt recula fins al 3% (venia d'un 3,5%).

Grup RTVE

La 1 millora les seves dades respecte al setembre i aconsegueix una quota del 7,2%, dues dècimes més que el mes anterior. Tot i que no són xifres per tirar coets, la pública té l'alegria de liderar el rànquing dels espais més vistos del mes gràcies a l'emissió del partit de la Lliga de les Nacions que va enfrontar Espanya i França. La retransmissió va ser seguida per 817.000 espectadors i va obtenir una quota del 35%. En canvi, La 2 registra un empitjorament de les dades respecte al setembre: obté una quota del 2,6%, una xifra que fa que li passin pel davant altres cadenes no generalistes com Energy (3%) o Divinity (2,8%). El canal infantil Clan continua instal·lat en els mals resultats i es queda amb un share del 0,6%, la mateixa dada que obté el 24H, que perd una dècima respecte al setembre. El cuer del rànquing general de cadenes és Teledeporte, que s'ha quedat amb un minso 0,3% de quota de pantalla.

Grups privats espanyols

Telecinco segueix consolidada com la segona opció preferida pels espectadors catalans i treu una quota del 12,5%, una xifra que millora les dades del setembre i que l'aproxima a TV3, amb qui la separen set dècimes de distància. Mentre que la primera cadena de Mediaset millora la seva situació respecte al setembre, Antena 3 empitjora: passa d'una quota de l'11,3% al 10,7%, i la il·lusió d'atrapar la seva principal competidora s'esvaeix. La Sexta es manté estable i suma una única dècima, la mateixa que perd Cuatro, que passa del 4,6% a un 4,5%.

Resultats a Espanya

Poc li ha durat a Antena 3 la felicitat de ser líder, exactament un mes. Telecinco ha reclamat el seu tron i torna a ser la cadena més vista a Espanya, amb una quota del 14,4%. A Antena 3 li queda el consol d'haver tingut el millor octubre dels darrers sis anys i de ser líder de la franja de prime time gràcies a continguts com la sèrie turca Infiel o el talent show La Voz. A més, Pasapalabra és l'espai no esportiu o no informatiu més vist del mes, amb una quota del 21% i 2,2 milions d'espectadors.

El tercer lloc del rànquing és per a La 1, que registra un 9,1% de quota de pantalla, quatre dècimes més que el mes passat i dues més que l'octubre del 2020. La Sexta suma dues dècimes respecte al setembre, fins a arribar al 6,4% de quota de pantalla, mentre que Cuatro es queda en un estable 5,1%.

Tots aquests resultats es donen en l'octubre de menys consum televisiu d’ençà que es tenen registres: 3 hores i 19 minuts per persona, 33 minuts menys que l'octubre de l'any passat.

stats