Microsoft bat rècords i compra Activision per 60.000 milions d’euros

La companyia de Bill Gates serà propietària de franquícies com 'World of Warcraft', 'Call of Duty' o 'Candy Crush'

Àngel Català
2 min
Imatge de 'World of Warcraft: Legion', la sexta expansió de la franquícia

BarcelonaPortem tan sols dinou dies de 2022 i Microsoft s’ha coronat com el rei de les fusions dels videojocs amb l’adquisició de l’estudi Activision Blizzard per 60.000 milions d’euros. Una xifra desorbitada tenint en compte el context actual de l’empresa de Bill Gates. La intenció de Microsoft amb aquesta adquisició és clara: augmentar el catàleg de Xbox Game Pass (el seu servei de subscripció) i tancar la fissura en temes de participació de mercat dels seus rivals. Un cop tancat l'acord, que encara està subjecte als organismes de competència pertinents, des de la companyia asseguren que es convertiran en "la tercera empresa de videojocs més gran del món per ingressos", per sota de Sony i Tencent.

La compra d’Activision Blizzard suposa molts canvis tant per a les seves plataformes de videojocs com per als seus jugadors. En primer lloc, Microsoft es queda amb les marques d’Activision, Blizzard, els espanyols Digital Legends i King, responsable del popular Candy Crush. Això suposa que tenen tots els drets de franquícies com Diablo, World of Warcraft o Call of Duty, un dels videojocs que ha generat més diners en tota la història. Això significaria que tindrien al cap continuar explotant-los i cuinar nous títols. El que no se sap, per ara, és si ho farien de forma exclusiva tant per a Xbox com per a PC, les seves plataformes principals.

A més d’aquest canvi a nivell intern, la fusió permetrà als jugadors accedir als títols de l’estudi des de qualsevol lloc a través del núvol, com va passar amb els de Bethesda (Doom), quan Microsoft la va comprar per 7.500 milions de dòlars. Des de la companyia afirmen que "després del tancament de l’acord, Microsoft tindrà trenta estudis interns de desenvolupament de videojocs, amb capacitats addicionals de publicació i producció d’eSports".

Però aquesta multimilionària transacció no està lliure de polèmica. I és que Bobby Kotick, CEO d’Activision Blizzard, continuarà estant al capdavant de l’estudi després que The Wall Street Journal revelés que l’executiu estaria immers en una sèrie d'acusacions referents als casos d’assetjament i maltractament que patien les seves treballadores. Per la seva part, Phil Spencer, màxim responsable de Microsoft Gaming, va afirmar fa uns quants mesos que estava "aclaparat i profundament preocupat pels horribles esdeveniments i accions" que havien tingut lloc a Activision. Ara, és sorprenent que la companyia de Nadella decideixi mantenir a Kotick com a CEO d’Activision Blizzard.

stats