Mèdia 16/04/2021

Maria Eugènia Quetglas, nova directora de l’ARA Balears

La periodista, amb una llarga trajectòria entre Madrid i Mallorca, substitueix Enric Borràs, que torna a la redacció de l’ARA, a Barcelona

ARA Balears
3 min
Enric Borràs i Maria Eugènia Quetglas.

PalmaLa periodista Maria Eugènia Quetglas (Inca, 1977) passa, a partir d’aquest dissabte, a ser la nova directora de l’ARA Balears, en substitució d’Enric Borràs, que torna a la redacció del diari ARA, a Barcelona. Quetglas, amb més de vint anys d’experiència professional en el camp del periodisme, arriba amb la voluntat de reforçar la cobertura territorial, el seguiment de la política balear i la informació digital, agafant el relleu de la feina feta per Borràs amb la posada en marxa de l’actual setmanari. “És un gran repte que només es pot encarar combinant la fórmula màgica de la il·lusió, la responsabilitat i el periodisme rigorós”, explica la nova directora. 

Maria Eugènia Quetglas pren la direcció de l’ARA Balears amb la voluntat de mantenir la vocació de rigorositat i servei públic d’un mitjà de comunicació que continuarà posant el focus en el medi ambient, la llengua, la justícia social, el model econòmic, la cultura i la política. Té clar que “el rigor, i posar-se davant les tecles sense prejudicis inicials, és el millor servei públic que es pot fer a la societat en un moment en què les fake news i les versions interessades deixen anegades les xarxes socials”. “L’ARA Balears –afegeix– és i ha de continuar sent un espai de confiança per als ciutadans, on s’informin de bon de veres. Els lectors perceben i valoren el periodisme compromès que es fa en aquesta publicació”.

La nova directora, que ha treballat en premsa, ràdio i televisió, ha desenvolupat la seva tasca professional tant a Madrid com a Mallorca i, de fet, ja havia fet feina a la delegació de l’ARA a la capital de l’Estat. A més, ha treballat en mitjans com IB3 Televisió, La Sexta, Europa Press, l’Avui, Catalunya Ràdio i RAC 1. També va treballar una temporada duent la comunicació del Grup Català al Congrés i, abans d’incorporar-se a l’ARA Balears, just en l’etapa anterior, va ser cap de premsa de la Conselleria d’Afers Socials i Esports del Govern. 

Borràs, que ha dirigit l’ARA Balears durant els dos darrers anys i mig, va afrontar el lideratge del mitjà en un moment de canvi. “Era un desafiament”, explica, “tirar endavant una publicació que combinàs la immediatesa de la informació d’última hora, a la web, amb un setmanari d’un centenar de pàgines, sense breus i centrat a oferir articles, reportatges, entrevistes i informacions en profunditat”. 

Borràs sempre va tenir clar que tornaria a la redacció de Barcelona, però va voler demostrar, al capdavant de l’ARA Balears, “el potencial del periodisme ben fet, capaç de tractar realitats complexes amb rigor, en un context d’auge de la desinformació”. Ha desenvolupat la seva carrera professional sempre entre Mallorca i la seva ciutat natal, Barcelona, i ja havia format part de l’equip que va posar en marxa l’ARA Balears. 

Creixement del projecte

Els canvis impulsats durant la darrera etapa de l’ARA Balears han tingut bona acollida i les xifres demostren que l’aposta era encertada. Del 2019 al 2020 l’audiència digital va créixer un 27,5% i va arribar als 149.891 usuaris únics mensuals de mitjana; des del gener de fa dos anys la difusió mitjana anual ha crescut un 9,2% i el nombre de subscriptors ha augmentat un 9,7%. El projecte no només manté el suport de la societat illenca, sinó que en un moment de retrocés de la major part de la premsa impresa, el millora. 

L’ARA Balears, que aquest mes de maig celebrarà el vuitè aniversari, és l’únic mitjà de comunicació escrit i generalista en català de les Balears, i té com a vocació oferir informació als lectors, però amb qualitat, innovació i context. Precisament per la importància que la capçalera dona a la innovació, als canvis que es varen fer amb el pas a setmanari, s’hi ha d’afegir la nova web i la nova aplicació, tant de l’ARA Balears com de l’ARA. Es varen posar en marxa fa tan sols tres mesos i han suposat una reinvenció dels dos projectes germans en innovació i disseny, sempre al servei del periodisme i per trobar millors fórmules per arribar als lectors. Les noves eines han posat a l’abast dels més de 40.000 subscriptors que sumen les dues capçaleres una experiència més confortable i amb més funcionalitats.

stats