Publicitat
Publicitat

EL RADAR

El Reial Madrid i el grup Secuoya, entre els guanyadors de noves TDT

El ministeri d’Indústria ja ha comunicat a les empreses interessades quins són els guanyadors del concurs de nous canals de la TDT que va convocar a l’abril. Mediaset, Atresmedia i el Reial Madrid s’han endut les llicències de cadenes en alta definició, mentre que la productora Secuoya, Kiss FM i 13TV seran les beneficiàries de canals en baixa definició. La decisió, però, encara ha de rebre el vistiplau del consell de ministres, cosa que s’esdevindrà els pròxims dies.

Amb l’adjudicació de canals a Mediaset i Atresmedia es vol compensar parcialment els dos gegants de la televisió en obert, que van veure com perdien dos i tres canals, respectivament. Això va ser conseqüència d’una sentència del Suprem que va obligar a prescindir de nou llicències de TDT en considerar que s’havien atorgat -pel govern de Rodríguez Zapatero- sense el concurs preceptiu. El concurs es va veure com una mesura de consolació, un cop el govern espanyol va retallar l’espai radioelèctric disponible per a les televisions per cedir-lo a les operadores telefòniques per a la xarxa 4G.

Real Madrid TV, per la seva banda, pertany al club blanc, tot i que en un primer moment -cap a l’any 1998- va estar gestionada pel grup Prisa com a part de l’oferta de Canal+, la seva plataforma de televisió de pagament.

13TV també ha sortit beneficiada del repartiment, en aquest cas amb una TDT en baixa definició. La cadena emetia a través d’una llicència propietat d’Unedisa, editora del diari El Mundo. Ara podrà estalviar-se un cost aproximat de tres milions d’euros anuals en concepte d’arrendament, la qual cosa anirà bé per a la televisió de la Conferència Episcopal Espanyola, ja que estava en permanent dèficit. Però, alhora, suposa un problema per a Unedisa, ja que li marxa aquesta línia d’ingressos i haurà de trobar ara un nou candidat a ocupar la seva freqüència (després que ells renunciessin a fer televisió, vistos els mals resultats en audiència que van recollir amb la seva Veo TV).

Secuoya explicava ahir que, amb la llicència que ha guanyat, posarà en marxa un canal anomenat D10, de caràcter generalista i familiar: els seus continguts seran aptes per a tots els públics les vint-i-quatre hores de la graella. Aquest grup audiovisual és responsable de programes com Equipo de investigación (La Sexta), Tenim un pla (TV3) i Al rincón de pensar (Antena 3) i gestiona els informatius d’IB3, entre molts altres projectes.

L’última de les concessions va per a Kiss FM, de Blas Herrero, un empresari radiofònic que es considera que està connectat políticament amb la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal.

El concurs va rebre 12 sol·licituds, de les quals només 9 complien amb el plec de condicions. Les descartades han sigut Prisa, Vocento (editora del diari Abc ) i El Corte Inglés (que pretenia tirar endavant un canal de telebotiga).

Postveritat
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF