Ral·lis
Esports 13/02/2011

Mikko Hirvonen guanya a Suècia i és el primer líder del 'nou' Mundial de Ral·lis

Els nous vehices WRC, menys potents i amb menys ajudes electròniques, han afavorit l'espectacle d'una prova que no s'ha decidit fins l'últim dia

Martí Molina
2 min
El Ford de Mikko Hirvonen a l'última jornada del Ral·li de Suècia

BarcelonaEl finlandès Mikko Hirvonen (Ford) s'ha adjudicat el primer ral·li de la temporada després de guanyar a Suècia; en una prova que ha estat marcada per ser la primera amb els nous vehicles WRC. Sobre les pistes nevades del nord d'Europa, la primera cita de l'any ha estat carregada d'al·licients i no s'ha decidit fins l'últim tram, on Hirvonen ha pogut defensar el mínim avantatge que el separava del noruec Mads Ostberg (Ford).

Tot i conduir un vehicle privat, Ostberg ha estat la gran revelació del ral·li. A la primera jornada va donar la gran sorpresa i es va situar líder, passant la mà per la cara a tots els pilots oficials. Si bé cal reconèixer que el fet de tenir molts pilots al davant va afavorir el pilotatge del pilot de Noruega, que va tancar el divendres amb 14 segons d'avantatge.

Però el que va ser un avantatge per Ostberg el primer dia, es va convertir en un desavantatge al segon. El pilot va haver de sortir amb la pista bruta, i això ho va aprofitar Hirvonen per prendre-li el lideratge. Encara que la millor notícia pels espectadors va ser comprovar com les novetats que presenten els vehicles aquesta temporada afavorien l'espectacle i donaven emoció fins l'últim minut.

Els vehicles, notablement menys potents i amb menys ajudes electròniques, feien que les diferències entre els pilots es reduïssin considerablement. D'aquesta manera, en comptes de quedar sentenciat el ral·li en la jornada del dissabte, hi havia fins a 5 pilots amb opcions de victòria final: el líder Hirvonen, Ostbert (+7,4), Solberg (+8,4), Latvala (+10,9) i Ogier (+15,8).

Finalment, en aquest últim dia de cursa, amb trams molt curts, Hirvonen ha pogut mantenir la primera posició, mentre Ostbert ha pogut pujar al segon graó del podi. On si que hi han hagut canvis ha estat a la tercera posició, que ha estat per Latvala. D'aquesta manera, els Ford han aconseguit pujar als tres graons del podi i han passat la mà per la cara als Citroën, que han ocupat les tres posicions posteriors.

El francès Sebastian Loeb, set vegades campió del món, ha completat un mal ral·li, en el que ha tingut problemes des de la primera jornada per adaptar-se als diferents trams nevats.

1- M. Hirvonen. 3:21:32.50

2- M. Ostberg. +4.9

3- J. M. Latvala. +34.7

4- P. Solberg. +41.4

5- S. Ogier. +49.1

6- S. Loeb +2:31.4

stats