Quin és el millor sistema per cremar greix?

El HIIT (High-Intensity Interval Training) és una de les tendències esportives a l'alça

Baixar pes, cremar greix, augmentar l'índex de massa corporal sense aprimar-se... són algunes de les preocupacions dels esportistes i també d'aquells que no ho són. Durant l'evolució de l'esport i la nutrició han sorgit un gran nombre de dietes i plans d'entrenament que asseguraven tenir la fórmula perfecta per aconseguir aquest objectiu, però el pas del temps els ha deixat a l'oblit i ha donat pas a nous sistemes per cremar greix. El darrer d'aquests sistemes és el HIIT (High-Intensity Interval Training), que es podria definir com un entrenament dividit en intervals d'alta intensitat basat en un sistema de blocs aeròbics breus, però molt intensos.

Quins són els beneficis de l'entrenament d'alta intensitat?

L'entrenament d'alta intensitat té una sèrie de beneficis per a la salut. En destaquen principalment la millora de  la resistència a la insulina i la hipertensió arterial. A més, aquest tipus d'activitat física provoca també un  increment de la  leptina , que elimina la sensació de gana durant unes hores.

Com ajuda el HIIT a cremar greix?

La raó principal és que el cos durant el poc temps en què es realitza aquest tipus d'activitat física consumeix un nombre molt elevat de calories. Un altre dels factors que converteixen aquest tipus d'entrenament amb una gran eina per cremar greix és l'augment de consum d'energia en el procés de recuperació. L'alta activitat de l'exercici provoca que, tot i estar en repòs, en els moments posteriors a l'exercici físic l'esportista multipliqui per deu el nombre de calories que crema.

Qui i quan pot practicar aquest tipus d'entrenament?

Tot i que qualsevol persona pot fer servir aquesta rutina d'entrenament, els metges recomanen que abans de començar amb HIIT es dugui a terme exercici més pausat durant un període de temps a fi d'habituar el cos a l'exercici físic. No tots els cossos estan preparats per realitzar exercici d'alta intensitat contínuament i per tal d'evitar lesions, es recomana que aquest tipus d'exercici físic no es faci sense tenir una base física prèvia.

Quantes vegades a la setmana es pot practicar HIIT?

Els experts recomanen que aquest tipus d'entrenament es faci només dos cops per setmana i amb un interval de 72 hores. L'exercici d'alta intensitat dona encara més importància a la recuperació. Tot i això, el HIIT es pot compaginar (durant els dies de descans) amb un exercici més suau.

EDICIÓ PAPER 19/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF