Consells per córrer i així evitar que el vent no et deixi sense poder entrenar

Si cerques superar una marca, millor deixa-ho per a un altre dia més favorable

Quan sortim a córrer a l'aire lliure, hem de tenir en compte totes les condicions meteorològiques del moment. Córrer amb vent implica un major esforç per a l'esportista. Encara que sabem que no és fàcil adaptar-s'hi, cal seguir uns consells per córrer i així evitar que el vent no et deixi sense poder entrenar.

Comença corrent amb el vent en contra. Si hem de fer un recorregut d'anada i tornada, l'ideal és que facem l'anada amb el vent en contra. D'aquesta manera, el major esforç serà a l'inici i la tornada serà molt més còmoda.

Disminueix el ritme. Com ja saps, córrer amb vent suposa un major esforç, així que tot i un ritme menor i menys velocitat, l'esforç serà el mateix o superior. Si cerques superar una marca, millor deixa-ho per a un altre dia més favorable.

Vesteix amb roba adequada. El vent disminueix la sensació tèrmica, per això, encara que la temperatura no sigui molt baixa, la sensació de fred pot enganyar. Per això és recomanable portar roba tèrmica i un tallavent que ens aïlli. Hem de seguir els mateixos consells que quan correm amb fred.

Canvia la teva rutina. En dies de vent és més beneficiós deixar de costat la velocitat i centrar-se en la força i resistència. Córrer contra el vent és un gran exercici de força muscular i ens ajuda a millorar la capacitat pulmonar.

Protegeix els teus ulls. El vent intens aixeca fulles, terra i qualsevol objecte que pot ser perillós si entra en contacte amb els nostres ulls. Per això, més que mai, és recomanable portar ulleres que ens protegeixin dels impactes.

Corre en grup. Quantes vegades has vist un grup de ciclistes fent ventalls per tallar el vent? Corrent podem fer una cosa similar. Tirar del grup al capdavant cansa més, mentre que anar darrere ens protegeix de l'aire. L'ideal és alternar-se i fer relleus.

EDICIÓ PAPER 25/05/2019

Consultar aquesta edició en PDF