Economia 29/09/2016

Seat s'inspira en les Canàries i bateja amb el nom d'Arona el seu proper cotxe

El vehicle serà un SUV petit i arribarà al mercat el segon semestre del 2017

Elena Freixa
3 min
Els membres del comitè de Volskwagen i Matthias Müller, president executiu del grup al Saló de l'Automòbil de París.

Enviada especial a ParísSeat ja té nom per al seu proper nou model, i es correspon amb el d'un municipi de Tenerife: Arona. El futur Seat Arona serà un totterreny urbà –més petit que l'Ateca– que es fabricarà a Martorell i sortirà a la venda el segon semestre del 2017, segons ha explicat el president, Luca de Meo, des del Saló de l'Automòbil de París.

De Meo ha concretat que entre els noms que es van valorar constava un barri de Barcelona –no ha concretat quin–, però que en la tria finalment va imposar-se Arona, que és també el nom d'un municipi italià de la regió del Piemont. El directiu ha tret importància al fet que el nom no sigui en aquest cas tampoc d'un municipi català –l'anterior totterreny, l'Ateca, coincideix amb un poble de l'Aragó–. "En el procés de tria de nom hi influeixen molts factors, com la sonoritat en molts idiomes o que sigui fàcil de retenir", ha subratllat De Meo a la premsa convidada per Seat al Saló –com per exemple, l'ARA.

El desplegament de Seat a París és un autèntic homenatge a la ciutat de Barcelona, amb contínues referències als vídeos promocionals i amb imatges de la ciutat per tot l'expositor. "És una marca molt potent i és d'on venim, per què no ho hauríem d'aprofitar?", ha dit el president de la companyia.

De Meo s'ha apuntat com una "bona idea" la proposta d'un periodista d'incloure el català entre les llengües que l'usuari pot triar al programari de connectivitat que incorporen els cotxes i que cada cop anirà a més.

Luca de Meo: "Durant anys hem viscut d'esquena a la marca Barcelona, i no sé per què"El segon totterreny urbà sera la cirereta d'un 2017 que es presenta dolç per a Seat. El president ha dit que hi haurà tres llançaments el proper any: el León, amb lleus canvis –li rentaran una mica la cara–; un Ibiza totalment nou i, per últim, el SUV Arona.

Mentrestant, però, Seat viu concentrada en el llançament del seu primer totterreny urbà, l'Ateca, que monopolitza l'expositor que la marca ha dut a París. De Meo ha dit que ja tenen més de 21.000 comandes en els pocs mesos d'estiu en què s'ha posat a la venda i ha reiterat l'objectiu d'arribar a les 75.000 unitats venudes.

La irrupció de Seat al mercat dels totterrenys urbans –o SUV, per la sigla de 'sport utility vehicle'– ha d'ajudar a consolidar els guanys de la marca. De moment, la filial del grup Volkswagen subratlla que el primer semestre ha estat històric: amb un benefici de 93 milions d'euros i uns ingressos que gairebé freguen els 4.500 milions.

El president també ha justificat l'incident que ha 'tacat' el llançament recent de l'Ateca i que ha obligat Seat a retirar de l'oferta una de les versions del vehicle –la versió 2.0 de 150 cavalls i tracció davantera frontal– per un problema d'homologació. De Meo ha dit que s'estan duent a terme canvis per llançar el model en els propers mesos i que els clients que l'havien demanat no patiran cap sobrecost.

Efectes Dieselgate

Preguntat pel procés iniciat per Seat per portar a revisió els vehicles dièsel afectats per l'escàndol de les emissions, el directiu ha assenyalat que un 30% ja han estat contactats i que, en aquests moments, s'espera que es faciliti la solució tècnica per als que encara no en tenen, moment en què també seran cridats a revisió.

Per acabar de girar full i resoldre tots els problemes derivats d'aquest escàndol, Seat calcula que caldran encara 12 mesos més.

stats