El Consell destina mig milió d'euros a l'impuls del producte local de Mallorca

S'han subvencionat 45 actuacions com fires, activitats gastronòmiques i iniciatives d'emprenedoria

El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca ha destinat 506.800 euros en subvencions a entitats públiques i privades per organitzar projectes que, d’una banda, promouen el comerç i el producte local i, de l’altra, tenen una repercussió mediàtica elevada. En total són 45 actuacions, fetes entre el juliol de 2018 i el juny de 2019 arreu de l’illa.

Segons explica l'entitat en una nota de premsa, s'han concedit 49.398 euros a activitats culturals, gastronòmiques, esportives o lúdiques organitzades per entitats privades, com ara Half Marathon Magaluf, Winterchess, escacs i turisme, o la Nit del Vi, organitzada per l’associació Petits Cellers de les Illes Balears. En aquest cas, es demanava que aquestes accions tinguessin una gran repercussió i interès turístic, alhora que contribuïssin a la desestacionalització turística. Precisament, són actuacions que han tingut lloc majoritàriament els mesos d’hivern i de primavera.

D’altra banda, 30 ajuntaments de Mallorca han rebut una subvenció per cobrir les despeses de la celebració de fires comercials que promocionen el comerç i els productes locals. En total, se’ls han destinat 401.220 euros. L’import de la subvenció ha superat els 30.000 euros en els casos de Biniarrels, a Mancor, i Costitx en flor.

Així mateix, s’han dedicat 26.182 euros als ajuntaments d’Inca, Bunyola i Sant Llorenç des Cardassar per subvencionar activitats de foment de l’emprenedoria i la cooperació empresarial.

Per acabar, quatre associacions empresarials que han duit a terme iniciatives de dinamització empresarial i de promoció del petit i mitjà comerç local han rebut 30.000 euros.

EDICIÓ PAPER 19/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF