Comerç electrònic
Economia 26/09/2023

La Comissió de Comerç dels EUA demanda Amazon per pràctiques monopolístiques

L'organisme i 17 fiscals creuen que la companyia restringeix la competència

Agències
2 min
El logo d'Amazon en unes instal·lacions de l'empresa a Simi Valley, California.

WashingtonLa Comissió Federal de Comerç nord-americà (FTC) ha presentat una demanda contra el gegant de comerç electrònic Amazon després d'acusar-lo de mantenir "il·legalment el seu poder de monopoli" mitjançant la degradació de l'experiència de compra per a clients i empreses. "Amazon és [un agent] monopolístic i explota els seus monopolis de manera que compradors i venedors paguin més per un servei de pitjor qualitat", ha afirmat la presidenta de la FTC, Lina Khan.

En la demanda, interposada en un jutjat federal de Seattle, a l'Estat de Washington, la FTC i 17 fiscals estatals més han acusat Amazon "no per ser una gran empresa", sinó per recórrer a tàctiques que lesionen la competència i que impedeixen "als seus rivals actuals créixer i als nous arrelar".

La companyia també ha estat demandada per forçar els que fan ofertes a la plataforma a fer ús dels seus serveis logístics i d'entrega per aconseguir un millor posicionament dels seus productes a la web. D'altra banda, les empreses que ofereixen els seus productes amb preus més baixos en altres portals són "castigats".

A més, la FTC creu que Amazon imposa taxes prohibitives a les "desenes de milers d'empreses que no tenen cap altre remei que recórrer a Amazon per romandre obertes". En aquest sentit, tenint en compte les diferents modalitats de tributs, les empreses que es valen de la plataforma han de “pagar prop del 50% dels seus ingressos totals” a la companyia de Jeff Bezos.

Investigació a Europa

El juliol passat, la Comissió Europea va obrir una investigació "en profunditat" contra Amazon després de la seva adquisició d'iRobot, empresa que hi ha darrere dels aspiradors Roomba, pels avantatges que la transacció podria donar a la primera a l'hora de "restringir" la competència en el mercat d'aspiradors autònoms.

Segons les investigacions preliminars de l'organisme, l'adquisició "podria" permetre que Amazon limités la competència a l'impedir o dificultar la comercialització d'aspiradors rivals a la seva web, o mitjançant la restricció de la compatibilitat amb altres dispositius domèstics, com Alexa.

stats