Cultura22/08/2021

Quatre concerts i un vermut per conèixer Mozart

El Claustre del Convent de Sant Domingo de Pollença acollirà el Festival Mozart entre el 3 i el 25 de setembre per recordar el compositor en el 230è aniversari de la seva mort

PalmaEnguany fa 230 anys que Mozart va morir i els músics Bernat Quetglas i Magí Garcias li volen retre homenatge i, a la vegada, donar-lo a conèixer a la societat illenca (i a qui sigui que s’acosti a les activitats que han organitzat). És per això que, com varen fer l’any passat amb el 250è aniversari del naixement de Beethoven, han preparat un programa monogràfic dedicat a la música d’aquest altre geni. “El model serà el mateix que l’any passat: farem quatre concerts, dedicats a diferents gèneres cultivats pel compositor, a més d’activitats paral·leles per intentar arribar a més gent a part de la que ve als concerts”, diu Quetglas, que és el director de l’Orquestra de Cambra de Mallorca. El Festival Mozart es farà del 3 al 25 de setembre al Claustre de Sant Domingo de Pollença. Tots els concerts seran a les 20 h.

Així, la primera actuació del programa de concerts serà dia 4 de setembre, i estarà dedicada al simfonisme. L’Orquestra de Cambra de Mallorca, dirigida per Quetglas, amb Iván Martín al piano, interpretarà, entre altres peces, l’obertura de Les noces de Fígaro.

Cargando
No hay anuncios

El segon concert, dia 11, serà el de la música dedicada al piano. Els protagonistes seran “dos grans pianistes clàssics de les Illes”, diu el director d’orquestra: el consolidat i veterà Andreu Riera i el jove Magí Garcias. La Sonata en la major K331 i la Sonata en do menor K457 són algunes de les obres que tocaran. Aquest concert, però encara té un altre toc especial: “Damunt l’escenari del Convent hi posam dos pianos de coa. Un serà el de l’Hotel Formentor, que estam posant a punt perquè fa molts anys que no es toca; l’altre, és propietat de l’Ajuntament de Pollença”.

Cargando
No hay anuncios

Una de les actuacions més esperades pels amants de la música clàssica és la de l’agrupació Quartet Casals, Premi Nacional de Música 2006, dia 18 de setembre; un dels conjunts de més renom internacional. “Són uns fora de sèrie. És un luxe tenir-los al programa, de la mateixa manera que l’any passat vàrem tenir el Quartet Quiroga. No són molts els festivals d’aquest àmbit que puguin dir que durant dos anys consecutius hagin programat dos premis nacionals”, apunta Quetglas.

L’últim concert de la programació serà, de manera inevitable, d’òpera. És el gènere en el qual Mozart “se sentia més lliure i inspirat”, segons Quetglas. L’organitzador del festival remarca que “no és fàcil preparar una òpera”, però valdrà la pena perquè serà “la primera vegada que es faci una òpera representada i amb orquestra semiescenificada a Pollença”. Així, dia 25 serà el torn de Don Giovanni. Simón Orfila, Marta Bauzà, Irene Mas, Inma Hidalgo, Pablo López, José Manuel Sánchez i Joan Miquel Muñoz seran els encarregats de posar veu a aquesta funció.

Cargando
No hay anuncios

Guanyar públic

Un dels reptes d’aquests dos joves organitzadors del Festival Mozart és aconseguir que la música clàssica arribi a un públic no habitual. Per això, s’ha programat un concert solidari, a benefici del projecte Sons de Barri, a Cala Sant Vicenç (dia 3 de setembre a les 22 hores), a piano i veu; i també una flashmob al mercat de Pollença (dia 19 a les 12 hores). A més, per introduir l’òpera Don Giovanni a tots els que hi estiguin interessats abans de veure la representació, dia 25, prèviament a la funció, es podrà fer un vermut als Jardins del Claustre mentre els organitzadors del festival fan quatre pinzellades d’aquesta obra del compositor.

Cargando
No hay anuncios
Propostes d’èxit sense ressò més enllà de l’illa

Un dels directors del Festival Mozart, Bernat Quetglas, no s’oblida de recordar que el Festival Beethoven de l’any passat va tenir un 92 per cent d’assistència, però que això no ha fet que la programació tingués més ressò. “És curiós perquè en el món de la música clàssica, per molt que facis una proposta que tingui èxit, si no ho fas a Madrid ningú no en sabrà res”. Per això, reclama que es faci força amb institucions, promotores musicals i agències de management per aconseguir que les iniciatives tinguin més visibilitat.