Cinema
Cultura 28/10/2022

La primera comèdia romàntica gai de Hollywood i altres estrenes de la setmana

Arriben a la cartellera i plataformes 'Bros', 'Barbarian', 'Wendell & Wild' i 'Amsterdam'

ARA
2 min
Fotograma de 'Bros. Más que amigos'

'Barbarian'

És la gran sorpresa del cinema de terror d'aquest any. Barbarian dissenya un tirabuixó conceptual a partir d’un interrogant bàsic en el suspens: “Què s’amaga darrere de la porta?” El film creua personatges i llança digressions amb atreviment funambulista prenent com a únic punt de referència una casa d’aparença anodina que esdevé autèntic passatge del terror. Crítica de l'ARA.

'Bros'

En una escena de Bros. Más que amigos, que es promociona com “la primera comèdia romàntica gai d'un gran estudi de Hollywood amb un repartiment cent per cent LGTBI”, els dos protagonistes ironitzen sobre la representació dels homes gai al cinema. "Si algun dia fan una pel·lícula sobre mi, espero que m'interpreti un actor hetero. M'agrada pensar en la meva vida com la gran oportunitat de Benedict Cumberbatch". En aquest reportatge, actors i directors es posicionen en el debat sobre qui ha d'interpretar els personatges gais en la ficció. També ho fa Empar Moliner en la seva columna.

Tràiler de 'Bros. Más que amigos'

'Amsterdam'

Sàtira sobre uns Estats Units sacsejats per l'odi i la desinformació trumpista, Amsterdam narra molt lliurement un intent real de cop d'estat feixista de començaments dels anys 30, integrant de forma acumulativa cinema bèl·lic, comèdia esbojarrada, thriller conspiranoic i pel·lícules de detectius en una confusa trama de misteri que ningú (ni tan sols els seus protagonistes, el carismàtic trio d'investigadors format per Christian Bale, John David Washington i Margot Robbie) sembla interessat a resoldre. Crítica de l'ARA.

'Wendell & Wild'

El director Henry Selick (Malson abans de Nadal) s’ha aliat amb el polifacètic cineasta Jordan Peele (Deixa'm sortir) per emprendre una expansió temàtica i estètica del goticisme pop que ell mateix havia contribuït a definir amb Tim Burton. El resultat és com una llaminadura de Halloween saturada de colorants: és vistosa, però el seu valor nutricional genera dubtes. Crítica de l'ARA.

'El cuarto pasajero'

En la nova pel·lícula d'Álex de la Iglesia, un home divorciat (Alberto San Juan) recorre a una aplicació per compartir els seus desplaçaments a Madrid amb desconeguts. La presència d'un passatger inquietant (Ernesto Alterio) complicarà un viatge fins a extrems insospitats. El retorn del cineasta basc a la comèdia més negra i delirant.

'L'immensità'

Penélope Cruz és el gran atractiu d'aquest melodrama italià ambientat a la Roma dels 70 sobre un matrimoni en crisi que es manté unit pels fills. Dirigit per Emanuele Crialese, es va presentar a la darrera Mostra de Venècia.

'[REC] Terror sin pausa'

Documental que revisa la història i l'impacte de la pel·lícula que va marcar un punt d'inflexió en la història del terror a l'estat espanyol. Amb motiu del 15è aniversari de la cinta, passen davant la càmera els seus directors (Jaume Balagueró i Paco Plaza), els protagonistes (Manuela Velasco, Javier Botet) i el productor Julio Fernández, entre d'altres.

'Hopper, el polloliebre'

Amb les aventures d'Indiana Jones com a referent, aquesta cinta animada segueix les peripècies del fill adoptiu del Rey Pedro, que va néixer mig pollastre i mig llebre. Un faula sobre l'acceptació dirigida al públic familiar.

stats