La promoció que no cessa: Cort vol atreure turistes a Palma a través de la gastronomia
L'Ajuntament signa un conveni per promoure que la ciutat sigui la Capital Gastronòmica del Mediterrani 2025 i així "arribar un públic global"
PalmaMalgrat el discurs de contenció i de posar límits que el PP fa servir aquesta legislatura a les institucions, a cap d'elles no ha aturat de cercar noves vies per fer promoció turística. En el cas de l'Ajuntament de Palma, la gastronomia es presenta com una alternativa per atreure turistes. El Consistori ha signat un conveni amb l’Acadèmia Iberoamericana de Gastronomia per promoure la candidatura de Ciutat com a Capital Gastronòmica de la Mediterrània 2025. El projecte vol donar visibilitat internacional a la cuina local i reforçar el posicionament turístic de Palma en l’àmbit gastronòmic.
El regidor de Medi Ambient, Llorenç Bauzá, ha defensat la iniciativa com una manera de “valorar la rica i diversa gastronomia de la conca de la Mediterrània” i de fer arribar “la tradició culinària local a un públic global”. Segons Bauzá, el projecte és una passa més per consolidar Palma com a "destinació gastronòmica activa durant tot l’any". L’acord preveu la creació d’un portal digital amb informació sobre productes autòctons, esdeveniments culinaris i continguts dirigits a un públic internacional, amb un cost de 13.310 euros.
Les mesures contra la saturació no passen de ser un anunci
El batle de Palma, Jaime Martínez, va anunciar el maig de 2024 que Cort prohibiria, a curt termini, nous lloguers turístics a qualsevol classe d'habitatge de Ciutat –no només els pisos, com fins ara i que es limitarien els locals d'oci nocturn a les zones turístiques consolidades– platja de Palma, Cala Major i el passeig Marítim. De fet, Martínez va mostrar una contundència inusitada en parlar de massificació i les seves propostes varen provocar les queixes de Vox, suport dels populars a Cort.
L'Ajuntament no ha passat dels anuncis als fets en matèria de saturació, però sí que ha augmentat en 295.000 euros el pressupost per a la Fundació Turisme Palma 365, del qual una part important es destina a reforçar les accions de promoció turística. L'objectiu de l'increment és impulsar la inversió publicitària en fires turístiques, guanyar turistes al mercat dels Estats Units i invertir en patrocinis esportius, que també contribueixen a la promoció de Ciutat. I, a més de voler que Palma sigui Capital Gastronòmica de la Mediterrània, el consistori també treballa perquè sigui Capital Europea de la Cultura el 2031, una aspiració que l'Ajuntament va presentar a Fitur, perquè Cort no ha faltat a cap de les grans fires de promoció turística.