MÉS proposa un "Trambus" entre Palma i l'Arenal, deu vegades més barat que el tramvia
Consisteix en habilitar un carril específic per a autobusos de gran capacitat, amb un corredor diferenciat damunt el mateix asfalt
PalmaEls candidats de MÉS a Cort, Toni Noguera i Neus Truyols, han presentat aquest divendres la proposta electoral de la coalició per habilitar un "Trambus" entre Palma i l'Arenal, un mitjà de transport que han assegurat que resoldria els problemes de mobilitat en aquest corredor d'uns quinze quilòmetres i amb un cost "deu o quinze vegades inferior" al que suposava l'antic projecte del tramvia.
El "Trambus", segons han explicat, consisteix en habilitar un carril específic per a autobusos de alta capacitat de transport de passatgers. Amb un corredor diferenciat, damunt el mateix asfalt, els autobusos circularien de forma paral·lela al trànsit rodat i sense més parades que les establertes per a què pugin que pugin i baixin els passatgers. "En definitiva, el BRT es un tramvia amb rodes", ha exposat Antoni Noguera.
El candidat de MÉS a la batlia ha comparat així que l'actual línia d'autobusos de l'EMT té una velocitat comercial de 12km/h, mentre que el projecte de "Trambus" n'ofereix una de 20 km/h. En relació a la capacitat, els busos de l'EMT tenen una capacitat de 100-120 persones, mentre que el nou transport en tindria d'entre 180 i 200 persones per vehicle, "poguent oferir unes freqüències molt atractives que resultes veritablement eficients i útils per als viatges: entre 5-7 minuts".
800.000 euros per vehicle
Segons ha explicat Noguera el cost de la inversió és de 800.000 euros per vehicle i la proposta de MÉS planteja que aquesta línia de 15 quilòmetres entre les Avingudes i l'Arenal necessitaria uns 20 vehicles, que podrien ser híbrids o elèctrics. Tenint en compte que no serà necessària cap transformació de la via, perquè circula per l'asfalt, ha explicat, la inversió se centraria en la compra dels vehicles i la instal·lació d'andanes.
"El "Trambus" és la manera d'afrontar aquest problema de mobilitat i transport públic", ha dit el candidat, afegint que s'oferiria "als ciutadans i als nostres visitants un mitjà de transport més ràpid i amb més capacitat de càrrega, més modern, més eficient energèticament i més confortable”. Noguera ha explicat que aquests projectes de mobilitat ja existeixen a altres ciutats com Luxemburg, Malmoe (Suècia), Parma (Itàlia) i Nantes.
Per la seva banda, Neus Truyol ha remarcat també les millores mediambientals que suposaria per a "la millora de l'entorn, de la salut i tranquil·litat dels veïns, perquè traurem la pressió i sobrecàrrega del trànsit, reduirem els renous, el fum i la contaminació al Molinar, Coll d'en Rebassa, etcètera”. A més, també ha apuntat que suposaria una millora en "la relació de la ciutat amb la platja de la Ciutat, un espai que pot ser d'esbarjo i oci durant tot l'any, perquè suposarà una millora de la qualitat de vida i els serveis públics dels veïns de tota aquesta zona de la badia de Palma".