Els directors i les famílies proposen canviar les zones escolars i reduir-ne l'extensió per acostar els centres a la residència dels alumnes
També recomanen modificar el procés d’escolarització per facilitar una distribució més heterogènia de l’alumnat entre els centres educatius i evitar la “guetització” de determinats centres
Les associacions de directors de Primària i de Secundària, conjuntament amb la Federació d'associacions de pares d'alumnes de Mallorca, proposen a l'Administració un seguit de mesures per pal·liar els efectes de les retallades i garantir la igualtat en l'accés al dret a l'educació. Les mesures proposades són les següents:
-Canviar les zones escolars i reduir-ne l’extensió per acostar els centres a la residència dels alumnes.
- Reduir les ràtios als centres on hi ha un nombre més elevat d’alumnes amb necessitats educatives per facilitar l’atenció individualitzada.
- Modificar el procés d’escolarització per facilitar una distribució més heterogènia de l’alumnat entre els centres educatius i evitar la “guetització” de determinats centres.
- Eliminar les barreres socials i econòmiques que estableixen determinats centres educatius i dotar les famílies amb les ajudes necessàries per superar les desigualtats econòmiques.
- Assignar els professionals necessaris als centres educatius, tant de l’àmbit educatiu com social, per treballar en la compensació de les desigualtats socials, econòmiques i culturals de l’alumnat.
- Recuperar i ampliar els programes d’acollida, de reforç educatiu, de diversificació, els serveis complementaris i les activitats que permeten donar una millor atenció a l’alumnat.
- Revisar els barems que determinen les condicions que han de complir els alumnes per formar part dels programes de reforç educatiu.