Jenny Lorden : "La LOMQE es Podria carregar el nostre projecte"

Jenny Lorden és mestra de música i responsable de Fusioart

El premi Acció Magistral que us acaben de concedir atorga 6.000 euros per a vós i 6.000 més per a l'escola. A què els destinareu?

Seran tots per a l'escola. Aquests doblers no són meus. Jo només som l'executora d'un projecte, que és el resultat d'una feina en equip. Tenim moltes idees sobre què fer-hi, però encara hem de decidir amb què els gastarem. Ara bé, em deixaran fer algunes peticions: arreglarem el fil musical de l'escola, i comprarem un teclat elèctric i algun moble per al vestuari.

Què us impulsà a presentar el projecte a aquest premi?

Una amiga me'n féu conèixer les bases, ja fa anys, quan jo ni sabia que existia. Hi presentàrem un altre projecte, Ressetejant un canvi en la nostra entrada , que va ser finalista autonòmic. L'any passat ja hi presentàrem Fusioart, però no passà a la final, i enguany els del FAD ens demanaren que el tornàssim a entregar.

Què vàreu regalar a la reina quan vàreu anar a Madrid a recollir el premi?

Una camiseta de la Plataforma Crida i un manifest. Ens va demanar què significava el llacet verd que dúiem a la solapa i ens va assegurar que vindria a fer una visita al centre. Va ser molt afable. No com la secretària d'Estat d'Educació, Montserrat Gomendio, que en el seu discurs defensà "la gran labor dels mestres", però després ni tan sols no ens va felicitar pel premi. Ara bé, sí que va ser ràpida per col·locar-se a la foto al costat del director.

Com pot afectar la nova Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE), que impulsa el ministre Wert, el vostre projecte?

La LOMQE es podria carregar tot el que hem fet fins ara, ja que pretén relegar l'educació artística a ser només una optativa. A més, significa una tornada al mètode d'ensenyament antic, en què es potencia el llibre com a eina i guia a seguir i el mestre com una autoritat a qui fer cas. Representa el contrari del sistema educatiu que seguim en aquesta escola.

EDICIÓ PAPER 14/09/2019

Consultar aquesta edició en PDF