EDUCACIÓ
Balears 28/11/2016

Fomentar la participació i l’esperit crític dels infants sobre urbanisme

Aquest és el projecte Jane’s Walk Ciutat Escola, que s'ha presentat aquest dilluns al CEIP Marian Aguiló de Palma

M. M.
2 min
Alumnes del CEIP Marian Aguiló participant del Jane's Walk Ciutat Escola

PalmaLa primera ruta del projecte pilot Jane's Walk Ciutat Escola s'ha presentat aquest dilluns amb la participació del batle de Palma, José Hila, i els regidors d'Urbanisme i Educació al CEIP Marian Aguiló. Es tracta d'una iniciativa que vol donar veu als infants i joves, i fomentar la participació i l'esperit crític sobre l'urbanisme.

Els alumnes de 6è de Primària del CEIP Marian Aguiló han estat, així, els primers a mostrar el treball que han duit a terme a l'escola i que, en el seu cas, han centrat en el pati. D'aquesta manera, han recorregut els diferents espais d'esbarjo dels quals disposa el centre i han traslladat les seves propostes per millorar-los.

El programa es basa en una sèrie de cinc sessions de dues hores amb els alumnes, que finalitzen amb una ruta guiada per ells mateixos. A cada classe hi ha una parella educativa, formada per un arquitecte i un educador, que treballen conjuntament amb mestres i professors.

Jane’s Walk Ciutat Escola neix del festival de rutes urbanes Jane’s Walk, que es va fer a Palma per primera vegada el mes de maig, en el qual ciutadans voluntaris guiaven passejades i compartien històries dels seus barris. En aquest cas se cerca la veu dels ciutadans més joves de la ciutat, a través d’unes rutes guiades per ells mateixos i dirigides a adults.

El batle de Palma, Jose Hila; el regidor de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne, Antoni Noguera, i la regidora d’Educació i Esports, Susanna Moll, han participat, aquest dilluns, a la primera ruta del projecte pilot Jane’s Walk Ciutat Escola

Participació

El projecte Ciutat Escola es duu a terme gràcies a la col·laboració entre les àrees d’Urbanisme i Educació de l’Ajuntament de Palma i l’associació Jane’s Walk. Les conclusions d’aquesta experiència s’inclouran en el Pla General de Palma que elabora l’àrea d’Urbanisme, i a la vegada se segueix la línia de treball de Palma, Ciutat Educadora i Ciutat Amiga de la Infància.

A partir d’exercicis de mapeig social i tècniques de participació, treballen amb els alumnes sobre el seu barri d’una manera diferent i creativa, i indirectament aprenen conceptes sobre urbanisme, història, mobilitat, creació de comunitats i barri, entre molts d’altres.

Les rutes estan obertes al públic, són gratuïtes i no cal inscripció prèvia: només anar al punt de trobada (entrada del centre educatiu) a l’hora que s’indica al programa. Tindran una durada d’una hora aproximadament.

Al febrer està previst fer una exposició del projecte al Museu Krekovic.

stats