Blue Monday o el dia més trist de l'any

L'any 2005, el psicòleg britànic Cliff Arnald va fer un estudi per determinar quin dia del calendari era el més trist 

Ja ha acabat oficialment el Nadal. L'arbre, el betlem i el torró han donat pas a la temuda ressaca nadalenca. I precisament avui, el tercer dilluns del mes de gener, ha arribat, com cada any des de l'any 2005, el Blue Monday. 

Aquest concepte el va crear Cliff Arnal, arran d'una investigació finançada per la campanya publicitària de la companyia de viatges ja desapareguda, Sky Travel. Amb l'objectiu de determinar quin era el dia més trist de l'any va tenir en compte factors com la meteorologia, els deutes econòmics, l'elevat temps que fa que s'incompleixen els propòsits per a l'any nou, etc. 

La comunitat científica considera la tria d’aquest dia pseudociència. Així, asseguren que la fórmula matemàtica inclou variables no quantificables i que té més a veure amb el màrqueting que amb l’empirisme. Fins i tot l’inventor, Cliff Arnall, n’ha acabat renegant. 

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 21/10/2018

Consultar aquesta edició en PDF