Publicitat
Publicitat

El 'New York Times' es ven a preu mòdic el 'Boston Globe'

De ben poc li ha servit guanyar notorietat amb la cobertura dels atemptats de Boston. El grup editor del New York Times ha decidit desfer-se del Boston Globe i ahir anunciava que el venia a John W. Henry, el propietari del club de beisbol de la ciutat Red Sox. L'operació es tancava per 70 milions d'euros, un preu irrisori si es té en compte que en va pagar, el 1993, 1.100 milions de dòlars. En aquell moment va ser la quantitat més alta pagada mai per un diari americà. Però, en els últims anys, la tirada ha anat caient de manera dràstica, mentre també ho feien els ingressos publicitaris. Això sí, després de perdre lectors cada any del 2004 al 2011, l'auge de les subscripcions digitals ha fet que les vendes hagin augmentat l'últim any un 8,9% i se situïn en la xifra més alta des del 2009.

La venda es consumarà d'aquí un o dos mesos, però el nou propietari ja ha apuntat algunes pistes sobre com vol que sigui el diari i ha assenyalat la importància d'accentuar el seu caràcter local: "Aquesta és una regió vibrant i dinàmica que necessita un Boston Globe fort i sostenible, que jugui un rol integral en la comunitat a llarg termini", va declarar John W. Henry, a través d'un comunicat.

L'acord inclou també els portals BostonGlobe.com, Boston.com, Telegram.com i The Worcester Telegram & Gazette, i l'empresa de màrqueting directe Globe Direct. També entra en el paquet el 49% que té el New York Times del gratuït Metro Boston .

Estratègia d'agrupament

Amb aquesta venda, el grup editor del New York Times aprofundeix en la política d'agrupament a l'entorn de la seva marca mare. El 2012 ja es va desprendre de setze diaris regionals. L'enfortiment de la marca com a nom global ha comportat també el canvi de nom de la històrica capçalera The International Herald Tribune , que ha passat a dir-se The International New York Times .

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 24/09/2017

Consultar aquesta edició en PDF