Publicitat
Publicitat

Deu anys de 'hashtags': les etiquetes de Twitter celebren el primer decenni

Algunes de les més utilitzades han sigut #FF, #WorldCup2010, #JesuisCharlie o #Thewalkingdead

El símbol #, utilitzat per identificar paraules clau, celebra els seus 10 primers anys a Twitter. Per celebrar l'efemèride, la xarxa social ha posat en marxa la iniciativa #hashtag10, que compta amb una emoticona personalitzada, i ha compartit un resum de les etiquetes amb més èxit a Espanya durant aquests 10 anys, entre les quals destaquen #15M o #RefugiadosBienvenidos. 

El llistat es completa amb altres 'hashtags' relacionats amb més temes polítics però també d'oci i cultura. A aquesta segona categoria corresponen #Eurovision, #PremiosGoya o #Juegodetronos. En l'àmbit dels esports, els més utilitzats han sigut #Laliga i #ElClásico.

La companyia també ha piulat una cronologia en la qual es pot veure quines han sigut les etiquetes més destacades a tot el món durant aquests 10 anys. L'any 2009 va néixer #FF (Follow Friday), un 'hashtag' que serveix per suggerir tuitaires als quals val la pena seguir i que fins ara s'ha fet servir mig milió de vegades. El 2010, la celebració del Mundial de futbol a Sud-àfrica va monopolitzar la xarxa amb l'etiqueta #WorldCup2010 i el 2015 #JesuisCharlie va servir per solidaritzar-se amb les víctimes de l'atemptat al setmanari satíric 'Charlie Hebdo'. A escala internacional, el 'hashtag' de sèries de televisió més piulat és #Thewalkingdead, i el de cine és #StarWars.

El 23 d'agost del 2007 Chris Messina, antic enginyer de Google, el va usar per primera vegada a la xarxa social. En un piulada, Messina va suggerir que el símbol del coixinet podia servir per unificar converses. Actualment es comparteixen una mitjana de 125 milions de 'hashtags' a Twitter a tot el món, fet que facilita als usuaris saber què està passant i quins són els temes dels quals s'està parlant.

Etiquetes

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 24/09/2017

Consultar aquesta edició en PDF