Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

La fi del món

Només cal que ploguin meteorits per començar a imaginar com afrontaran als informatius de Telecinco la notícia. I sobretot et preguntes: quan trigaran a afirmar que sembla la fi del món? Doncs uns quants minuts. D'entrada, David Cantero ja advertia: " Fogonazo cegador ", tot mostrant el meteorit encès i la posterior fumera. "Primero confusión. Después pánico ". Obrien amb aquesta informació l'espai perquè fes de ganxo. Després d'ampliar el cas de les gravacions entre partits polítics ja tornaven a la càrrega: " Un meteorito ha sembrado el pánico en Rusia ". Isabel Jiménez ja predisposava l'audiència per a l'espectacle que tenien a punt: " Van a ver los momentos de caos que se han vivido cuando nadie sabía lo que pasaba ". I vinga repetir les explosions al cel i, sobretot, l'efecte de l'ona expansiva en escoles i oficines. No hi falta mai un institut per incrementar el pànic amb protagonistes menors d'edat. "Los móviles no funcionan y hay quien piensa que es un ataque o una prueba de armamento ", aclareix el vídeo. La veu en off acaba recordant el que temíem: " Algunos agoreros han llegado a pensar que se trataba del fin del mundo ". Bingo! Qualsevol fenomen astronòmic o meteorològic a Telecinco té categoria d'apocalipsi.

Tots els mitjans de comunicació han d'estar agraïts a l'atzar que ha volgut que el meteorit caigués a Rússia. En qualsevol altre lloc probablement no hauríem pogut gaudir de l'espectacle al cel. Tots els informatius però sobretot Telecinco reiteraven les imatges en bucle de les gravacions fetes pels conductors russos. Allà molts cotxes tenen una càmera que grava de manera permanent per evitar el frau a les companyies d'assegurances. Hi ha gent que es tira sota els vehicles per cobrar indemnitzacions, policies de trànsit que extorqueixen conductors i carreteres perilloses amb accidents habituals. Aquest panorama lamentable a Rússia ha facilitat el curiós Gran Germà de la carretera.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 20/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT