Publicitat
Publicitat

EDUCACIÓ

La comunitat educativa de les Illes prepara una mobilització contra la LOMQE

La Junta de personal docent no universitària i diversos sindicats i entitats organitzen per dimecres 26 una acció per protestar contra la normativa educativa

La comunitat educativa de les Illes Balears se sumarà el dimecres dia 26 al clam estatal contra la LOMQE. El president de la junta de personal docent no universitària, Cosme Orell, ha presentat aquest dimecres horabaixa la mobilització com un acte que engloba "estudiants, famílies i docents" per protestar contra les revàlides, exigir més pressupost educatiu i demanar l'abolició de la LOMQE. Així, s'ha animat tots els centres i comunitats educatives concretes a realitzar els actes que trobin oportuns durant el dia i, després, a les 18.00 h, a reunir-se davant la delegació del govern espanyol.

El president de la FAPA, Vicenç Rodrigo, ha volgut incidir en les revàlides. "El posicionament de la comunitat educativa és de coherència", ha expressat, i ha afegit: "Per això ens mantenim en el rebuig" cap a les proves finals d'ESO i de Batxillerat, així com a les de 3r de Primària i 2n d'ESO. "No ha estat mai una opció pedagògica", ha reiterat. En aquesta direcció, Rodrigo ha criticat que les proves no es facin en clau de "diagnosi" i que amb aquest sistema es pretén la "segregació i la limitació de l'alumnat".

Des de l' Assemblea de Docents, Antoni Salvà ha reclamat al Govern més finançament, en la línia del grup parlamentari Podem. Lamenta que només s'inverteixi un 2,96% del PIB i que la xifra se situa molt per sota la mitjana estatal, que és del 4,4%, i de l'europea, que se situa per sobre del 5%. "Exigim que el Govern prioritzi l'educació tal com prometeren durant les eleccions, quan el PSIB assegurava un 5% del PIB i MÉS, un 4,5%". En aquesta direcció es reclamen, com a mínim, 1.000 milions d'euros el 2017 "per començar a capgirar aquesta tendència".

Per part seva, el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha mostrat el rebuig a la LOMQE i al sistema normatiu del govern espanyol. "Des del 1970 s'han aprovat 12 lleis orgàniques. Es tracta d'un sistema educatiu fràgil i inestable". Per això han reclamat un "consens" que no entengui l'educació o el coneixement com "una eina de progrés econòmic". El SEPC també ha recalcat que existeix un " fenomen d'estratificació social" i que la reforma educativa el "fomenta". S'ha criticat, d'altra banda, que la LOMQE "també vol acabar amb el sistema d'immersió lingüística".

Aquest dimarts, el Congrés va decidir continuar la tramitació de la paralització de la LOMQE, tot i el vet que el govern espanyol va intentar posar.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT