Vendes cotxes
Suplements17/03/2022

Seat ja ven més SUV que turismes convencionals

El 53% de les vendes dels del Baix Llobregat al mercat espanyol corresponen als seus tres totcamins: Arona, Ateca i Tarraco

Alguna cosa ha canviat definitivament a Seat els darrers anys. La popular marca de Martorell, que encara es manté com a líder de vendes al mercat espanyol, ha sucumbit també a la moda dels SUV. Després de molts anys liderant el mercat amb els Ibiza o León, Seat ara s’ha convertit en una marca que ven més totcamins que turismes convencionals, gràcies al bon comportament comercial dels Arona, Ateca i Tarraco, que sumen el 53% de les vendes de la marca a Espanya, el principal mercat de Seat.

A escala internacional els totcamins de Seat encara no suposen la major part de vendes de la marca, però estan molt a la vora de fer-ho: les vendes dels SUV van suposar el 49% del total de vendes de la marca fora de les fronteres de l’estat espanyol; els de Martorell hi han millorat les xifres de vendes els darrers anys, però no dominen el mercat amb mà de ferro. En aquest sentit, el paper del León al nord dels Pirineus té bona part de culpa d’aquesta realitat, per bé que sembla només qüestió de temps que Seat vengui més SUV que turismes en altres mercats europeus com ara el britànic, el francès i sobretot l’alemany.

Cargando
No hay anuncios

El SUV més venut de Seat és l’Arona, un cotxe del qual vam analitzar a fons els motius de l'èxit comercial ara fa poques setmanes. A poca distància global de l’Arona hi trobem l’Ateca, un altre vehicle molt ben resolt per la marca, per bé que no es fabrica a Martorell. Finalment, el Tarraco és el cotxe que suma menys vendes en total a la marca, però és l’únic de tots tres que disposa de versions híbrides endollables, gasolina i dièsel, i que pot optar a l’etiqueta ambiental de zero emissions.

La realitat comercial de Seat respon, doncs, a la demanda del mercat. No és un fet aïllat, però sí que és el primer cop que passa a la marca de Martorell, que veu com Cupra, fins fa poc la seva filial esportiva i ara germana comercial, també viu un fenomen encara molt més contundent de la mà del Formentor, el SUV cupè o CUV que encapçala i lidera de llarg les vendes de la marca.