Novetats cotxes

Així és l'Omoda 5, el primer cotxe que Chery fabricarà a la planta de Nissan de Barcelona

Es tracta d'un SUV de 4,4 metres de longitud i set anys de garantia que té un preu inferior als 23.000 euros amb descomptes promocionals

Tres anys després que Nissan tanqués definitivament les seves instal·lacions a la Zona Franca de Barcelona hem conegut, per fi, l'acord entre la xinesa Chery i la catalana EV Motors per tornar a fabricar vehicles, concretament de les marques Omoda i Ebro. Mentre que aquesta darrera té previst fabricar dos SUV que faran servir plataforma i tecnologia provinents de la marca xinesa, la primera és una de les marques filials de Chery, de la mateixa manera que altres com Jaecoo i Exeed.

Amb l'acord que s'ha signat recentment ha quedat clar que Chery vol convertir Barcelona en una base mundial d'exportació dels seus cotxes, donant feina a 1.200 persones i fabricant fins a 150.000 vehicles l'any 2029. Però mentre això no arriba, de moment la filial Omoda iniciarà la fabricació del model Omoda 5 aquest mateix any, amb la intenció que les primeres unitats surtin de la cadena de muntatge cap a finals del 2024. Així doncs, com és aquest nou model?

Cargando
No hay anuncios

Omoda 5, un SUV de 4,4 metres per menys de 23.000 euros

És molt possible que Omoda sigui una marca desconeguda per la majoria de persones, ja que va arribar oficialment a Europa fa tot just dos mesos. I malgrat tot, té previst fabricar fins a 50.000 unitats anuals gràcies al fet que, d'entrada, la planta de la Zona Franca construirà kits prefabricats de vehicles tant de combustió com 100% elèctrics (més endavant els fabricarà completament). L'Omoda 5 és un d'aquests models, que a Espanya tot just ha venut 500 unitats de la versió de combustió però que a tot el món ha captivat gairebé 200.000 persones.

Cargando
No hay anuncios

La raó? Que estem davant d'un SUV compacte de 4,4 metres de longitud que, amb descomptes, té un preu inicial inferior als 23.000 euros. Aquesta és la quantitat que la marca xinesa demana per la versió de combustió, que incorpora un motor 1.6 turbo de gasolina amb 185 CV i 290 Nm de parell associat a una caixa de canvis automàtica de tipus DCT. Evidentment, la tarifa més reduïda correspon a l'acabat d'accés Comfort (n'existeix un de superior anomenat Premium), que inclou de sèrie elements com els fars LED, les llandes de 18 polzades, dues pantalles digitals de 10,25 polzades cadascuna, la gestió del vehicle per control remot amb la clau, la càrrega sense fils per al telèfon, l'assistent per veu intel·ligent i els seients amb calefacció, entre molts altres elements.

Cargando
No hay anuncios

També en versió 100% elèctrica

Aquest mateix any està prevista l'arribada al nostre mercat de la versió elèctrica de l'Omoda 5, anomenada E5, que estarà disponible amb dues capacitats de bateria. La d'accés oferirà una autonomia d'uns 350 quilòmetres, mentre que la superior de 61 kWh homologarà una xifra de fins a 430 quilòmetres. Això sí, en tots dos casos està previst que el motor elèctric tingui una potència de 204 CV, una xifra més que suficient per moure amb facilitat un SUV compacte com aquest.

Cargando
No hay anuncios

A més, Omoda assegura que amb qualsevol de les dues bateries serà possible fer recàrregues en corrent altern de fins a 11 kW, així com càrrega ràpida en corrent continu que permetrà passar del 10% al 80% de bateria en menys de 30 minuts. Pel que fa al preu de l'Omoda E5, evidentment serà superior al de la versió de combustió, però la marca xinesa té la intenció de situar-lo per sota dels 40.000 euros, competint així directament amb models com l'Smart #3 i el BYD Atto 3.