E-commerce
Suplements25/06/2022

Mundimoto, o com revolucionar el negoci de les dues rodes

La plataforma de compravenda de motos de segona mà preveu tancar l’any facturant més de 100 milions d’euros

Entrar al magatzem de Mundimoto del barri de la Verneda és un somni per a qualsevol apassionat de les motos. Més de 2.000 vehicles de totes les marques, colors i cavalls esperen un comprador, inèdit al mercat de la segona mà.

Fa només tres anys que els emprenedors Alberto Fossas i Josep Talavera es van embarcar en la revolucionària idea de “canviar el sector de les dues rodes a nivell europeu”. Com? Amb Mundimoto, un marketplace de compravenda de motos de segona mà, que ja es posiciona com la plataforma que més motos ven a nivell europeu.

Cargando
No hay anuncios

El projecte, que va començar com un hobby per part de Fossas al garatge dels seus pares, ha aconseguit en tres anys convertir-se en l’empresa amb l’estoc de motos de segona mà més gran d’Europa i preveu facturar més de 100 milions d’euros aquest 2022, un creixement exponencial comparat amb el 2021, quan van facturar 15 milions.

Les xifres de l’empresa parlen per si soles: a hores d’ara, compten amb un estoc de 2.500 motos, han passat de 8 a 300 treballadors en un any i el gener del 2022 van tancar una ronda de finançament de 20 milions d’euros, participada pel fons italià P101 Ventures, i diferents fons d’inversió especialitzats en mobilitat, com el californià Autotech Ventures.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a les vendes, el mes de maig van batre rècords amb 1.500 motos venudes, i en l’acumulat de l’any des del gener, les vendes pugen a 5.000, deu vegades més que en el mateix període del 2021.

Els inicis, però, no van ser tan fàcils. Tot va començar quan Fossas, que és un apassionat del món de les motos, va començar a comprar motos per Wallapop i altres plataformes i a revendre-les des del garatge dels seus pares, posant més facilitats. Això, que era només un hobby, va començar a agafar una dimensió inesperada. Va ser aleshores que el seu amic Josep Talavera, que ja era un emprenedor expert, va decidir unir-se al projecte i fer-lo realitat.

Cargando
No hay anuncios

Els primers dos anys, el negoci es va nodrir de la inversió pròpia de l’Alberto i el Josep. Després van tancar la seva primera ronda d’1,3 milions per part de business angels, entre els quals hi havia el fundador de Clicars, Pablo Fernández. I fins avui.

Cargando
No hay anuncios

Les claus de l’èxit, segons explica el conseller delegat de Mundimoto, Josep Talavera, és que han sabut “digitalitzar un mercat molt estancat” i l’esforç ha servit per “canviar tot un sector”, assegura. “El que fem és posar fàcil a l’usuari el fet de comprar una moto de segona mà: oferim moltes opcions, garanties, possibilitat de finançar a terminis el vehicle i la comoditat d’enviar-li a casa el que trïi en un marge de 24 a 48 hores de manera gratuïta si és dins la Península Ibèrica”. A més, els compradors tenen entre un i dos anys de garantia, “cosa que normalment amb productes de segona mà no tens”.

Els bons resultats d’aquests últims mesos es deuen també a la situació global de crisi de microxips, que ha fet augmentar la demanda de vehicles de segona mà, i Mundimoto ho ha notat.

Cargando
No hay anuncios

I d’on surt tot aquest estoc? Dels mateixos usuaris, perquè Mundimoto també compra la moto a aquells que se la volen vendre. “L’únic que cal fer és omplir un formulari amb les dades de la moto que es vol vendre, i des de Mundimoto fem una oferta, el tiquet mitjà de la qual és de 4.500 euros. Si al venedor li sembla bé, es fan els tràmits i en 24 hores li anem a buscar el vehicle a casa”, explica Talavera. “La qüestió és posar-ho fàcil, ja no cal vendre per Wallapop i ensenyar la moto a desenes de persones”, explica. Quan la moto arriba a Mundimoto, passa per una inspecció tècnica per garantir-ne el bon estat.

La major part del negoci el genera el client particular, tot i que Mundimoto aposta per fer créixer el business to business (B2B), part que suposa el 30% del negoci.

En un futur, l’empresa es planteja entrar en noves línies de negoci, com els accessoris de motos o les assegurances, però encara no tenen un pla en aquest sentit.