Esportius
Suplements23/11/2021

Ferrari Daytona SP3: la 'vendetta' és un plat que se serveix fred

Els de Maranello només fabricaran 599 unitats del Daytona SP3, un prodigi de la mecànica amb motor V12 de 840 CV i un aspecte imponent que costarà més de dos milions d'euros

A Ferrari s’han aficionat a fabricar models esportius exclusius en tirades o edicions molt curtes. Després dels celebrats Monza SP1 i Monza SP2, els de Maranello presenten ara el Daytona SP3, un model exclusiu i car (el preu final superarà els dos milions d’euros) que vol esdevenir un homenatge als vehicles de competició i prototips de la marca dels anys 60 del segle passat.

No és cap secret que aquest Daytona SP3 beu molt del disseny del 330 P3/P4, un dels models més llegendaris de la marca italiana, que va guanyar les 24 Hores de Daytona l’any 1967 ocupant els tres primers graons del podi. Aquesta històrica victòria, al feu del seu etern rival Ford (eren els anys de la gran rivalitat entre Henry Ford II i Enzo Ferrari) va esdevenir un abans i un després de la marca, i és una de les victòries més importants dels italians en tota la seva història, perquè va significar la revenja o vendetta de la victòria de Ford sobre Ferrari a Le Mans tot just un any abans. No és estrany, doncs, que es prengui el nom de Daytona per batejar l'SP3, un model que agafa el relleu dels Monza SP1 i Monza SP2 i que vol demostrar tota la capacitat mecànica i tecnològica de la marca.

Cargando
No hay anuncios

El nou Daytona SP3 és, en realitat, una versió modificada del LaFerrari Aperta, la variant descapotable del superesportiu LaFerrari. Els de Maranello han aprofitat el xassís monocasc del LaFerrari Aperta prescindint de la mecànica elèctrica que el convertia en un model híbrid, i alleugerint-ne el pes fins a 1.485 quilos, amb un repartiment de pes de 44:56 a favor de l’eix posterior.

Cargando
No hay anuncios

A Ferrari han volgut dotar el Daytona SP3 d’un motor V12, igual que en els models de competició dels anys 60 del segle passat. De fet, el motor V12 era el preferit del fundador Enzo Ferrari i per això els enginyers italians han decidit crear un nou motor V12 en posició central –és a dir, posicionat just darrere els seients– que es converteix en el motor de dotze cilindres més potents de la història de la marca. I és que aquest V12 modern de 6,5 litres de cilindrada, i amb els cilindres col·locats a 65 graus d’inclinació, arriba als 840 CV de potència i 697 Nm de parell, i presenta un tall d’injecció a les –atenció!– 9.500 rpm. 

Gràcies al pes contingut del model i la potència del motor de dotze cilindres, el nou Daytona SP3 accelera de 0 a 100 en 2,85 segons i de 0 a 200 en 7,4 segons, i presenta una velocitat punta limitada electrònicament de 340 km/h. Amb aquestes prestacions queda clar que caldrà circular en un circuit per treure tota la potència del Daytona SP3, però si el conductor es vol limitar a conduir-lo amb més calma ho podrà fer al carrer, perquè aquest esportiu exclusiu està homologat per circular en trànsit obert.

Cargando
No hay anuncios

Una carrosseria elegant i esportiva

El responsable de disseny del Daytona SP3, l’italià Flavio Manzoni, ha volgut mantenir alguns elements icònics de disseny del 330 P4 original, com ara els passos de roda arrodonits i aerodinàmics, el sostre descapotable tipus Targa i l’elevació de la part posterior del vehicle, que culmina en un subtil aleró i que arrodoneix un conjunt escultural. I el Daytona SP3 manté tots aquests elements de disseny adaptant-los a les normes actuals en cas de xoc i atropellament, i sense renunciar a elements moderns com ara els fars tipus led, el difusor de fibra de carboni i les cues d’escapament de titani.

Cargando
No hay anuncios

Els interiors també volen ser un homenatge al 330 P4 original, amb una disposició ergonòmica i els entapissats dels seients esportius (o buckets) de color blau, igual que els models dels anys 60 que van imposar la seva llei als circuits de mig món. Amb tot, el Daytona SP3 no troba a faltar els detalls moderns i digitals del quadre d’instruments, ni tota la telemetria associada a aquest model de caràcter esportiu.

Cargando
No hay anuncios

Tot aquest desplegament tècnic, tecnològic i mecànic té un preu contundentment elevat, de més de dos milions d’euros, però no ha sigut obstacle perquè Ferrari ja en tingui reservades les 599 unitats que fabricarà. Amb tot, els nous propietaris encara hauran d’esperar, perquè fins al final de l'any Ferrari encara ha de fabricar les últimes unitats pendents dels Monza SP1 i SP2, i el Daytona SP3 no es començarà a fabricar en aquella línia de producció fins ben entrat el 2022. El fet de ser un vehicle artesà, fet a mà, comportarà que la producció a Maranello s'allargui com a mínim fins al 2023 o el 2024.