Societat 10/03/2020

El trànsit es dispara un 23,7% als principals accessos de Palma des del 2013

Per l'autopista que va cap a de l'aeroport hi passen cada dia 34.070 vehicles més que fa set anys

Kike Oñate
2 min
Una retenció a la Via de Cintura

PalmaLa quantitat de cotxes que passen cada dia per la via de cintura de Palma ha augmentat, de mitjana, un 23,7% entre els anys 2013 i 2019. Sumant els augments de tots els punts de control, el creixement és de 363.364 vehicles per dia en tan sols set anys, segons dades del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, però cal tenir en compte que un sol cotxe pot passar per més d'un punt.

L'autopista que va cap a l'aeroport és el punt amb més intensitat d'automòbils perquè l'increment ha estat d'un 29,6%: cada dia hi passen 34.070 vehicles més i l'any passat hi varen circular 149.165 cotxes. Cal recordar que és la principal via de connexió entre les persones que arriben amb avió i Palma, a més de distribuir tots els usuaris que van cap al municipi de Llucmajor i els nuclis adjacents a l'autopista.

Els altres punts amb major augment del trànsit són el d'Inca-Son Castelló amb un 28,5% i l'accés al passeig Marítim i l'autopista de Ponent, que registren un increment del 28% des del 2013. Pel que fa al nombre de vehicles pel primer punt, hi varen passar un total de 141.756 el 2019; pel segon, 76.713, i 91.365 per la via que arriba fins a Andratx.

Segons les dades del Consell, des de la sortida de Son Hugo fins a la ronda de Can Blau, els percentatges d'augment d'usuaris oscil·len entre el 22% i el 26,4%, i només el 2019 varen passar 191.692 i 155.753 cotxes per cadascun d'aquests dos accessos respectivament. A Son Rapinya l'augment és d'un 19,7% i aquest punt va registrar 144.762 vehicles l'any passat. Els vehicles que circularen per la carretera de Sóller varen ser un 24,3% més durant el període analitzat, amb un total de 49.418 cotxes més que el 2013.

Més trànsit però menys morts a les carreteres

El nombre d'accidents mortals a Mallorca és el més baix dels darrers 15 anys, perquè tant el 2018 com el 2019 n'hi va haver 19. Aquesta xifra s'allunya molt dels 60 conductors que varen morir a les carreteres el 2007, segons dades de la Direcció General de Trànsit (DGT). Des del 2005 la xifra de conductors morts ha anat fluctuant. Aquell any n'hi va haver 47, i va pujar fins als 50 l'any següent. El 2007, però, és la pitjor dada de tota la sèrie, amb una seixantena de morts. El 2008 la xifra baixà fins als 38 morts i continuà descendint fins al 2011, quan hi va haver 24 morts.

El 2012 es varen registrar 29 accidentats; l'any següent, 21; el 2014, 29, i el 2015, 30. El nombre d'accidents mortals, però, va disminuir un 45,2% entre el 2016 i el 2019, amb 42 i 19 morts, respectivament. Com va assegurar aquest dilluns el Consell en un comunicat, el descens és degut a tres factors: la millora de les vies, les campanyes de la DGT i les innovacions tècniques dels vehicles que circulen per les carreteres.

stats