Societat 07/08/2021

Sobirania Alimentària impulsa un projecte per promocionar el producte local de les Illes

La primera actuació, de les 46 que es faran a l'Arxipèlag, s'ha duit a terme al mercat ecològic de Palma

ARA Balears
1 min
La Conselleria ha apuntat que les actuacions del projecte variaran en funció dels mercats i fires.

PalmaLa Direcció General de Polítiques per a la Sobirania Alimentària, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ha iniciat les activitats del projecte de dinamització de mercats. Segons ha explicat el Govern, es tracta d'un seguit d'activitats, que es faran en 46 mercats i fires de les Balears, amb l'objectiu de donar a conèixer i promocionar el producte local. La primera s'ha duit a terme al mercat ecològic de la plaça dels Patins de Palma.

Segons la directora general, Paula Valero, l'objectiu d'aquest projecte és "saber el grau de coneixement que té la població sobre el producte local i també donar importància als mercats i a les dones en la venda directa".

La Conselleria ha apuntat que les actuacions variaran en funció dels mercats i fires, tot i que sempre disposaran d'un envelat informatiu sobre els productes i les marques de qualitat de les Illes. En aquesta primera jornada, s'han duit a terme tres dinàmiques al voltant de tres productes concrets, com la taronja, la tomàtiga de ramellet i les figues.

En cada mercat o fira es faran almanco deu enquestes als compradors i també als responsables de les parades sobre el consum i coneixement del producte local, la feina de la pagesia i les dones pageses, i el grau de compromís amb el malbaratament alimentari i amb la gestió dels residus d'envasos i aliments.

Durant el mes d'agost, es faran actuacions també als mercats d'Alcúdia, Esporles, Santa Maria, Sóller, Valldemossa, Alaró i Pollença, mentre que el mes de setembre serà als mercats de Menorca, Eivissa i Formentera. Aquest projecte acabarà a finals d'any, ha informat el Govern.

stats