Llengua

La resposta d'una pastisseria de Menorca a un client catalanòfob: "No volem els teus doblers ni gent amb els teus valors"

La pastisseria Can Pons de Menorca li retreu, a més, que "estimar una llengua no significa menysprear-ne una altra"

ARA Balears
28/10/2025

This browser does not support the video element.

PalmaCan Pons, una pastisseria artesana de Menorca, s'ha fet virals els darrers dies a les xarxes socials per la resposta catalanòfoba que varen rebre d'un usuari que els deia que sempre els havia seguit, però es "donava de baixa perquè no xerrau en castellà, el nostre idioma nacional, que us vagi bé, però no amb els meus doblers". La resposta de l'establiment no es va fer esperar i va ser tant directe com contundent: "No volem ni els teus doblers ni clients amb la teva manera d'entendre la vida. Estimar una llengua no significa menysprear-ne una altra".

Cargando
No hay anuncios

Una de les propietàries del local assegura, a més, que gran part de la seva comunicació corporativa la fan en castellà perquè "sabem que és l'idioma de gran part de la nostra comunitat". Tot i això, remarquen que el menorquí és la seva llengua materna, amb la qual han crescut, la que parlaven els seus pares i padrins i la que han ensenyat als seus fills. "Sempre la defensarem", remarca en el vídeo.

A més, afegeixen que per a ells xerrar i comunicar en menorquí és "cuidar el que som i les nostres arrels" i afegeixen que, si per això perden seguidors, "no ens preocupa gens ni mica, ho assumim amb convicció".

Cargando
No hay anuncios

Amb tot, sentencien que prefereixen "mil vegades una comunitat petita que comparteixi els nostres valors i respecti els nostres orígens que una de gran que no sigui així".