FITA A FITA
Societat25/10/2014

El puig de Sant Miquel (Alaró)

"Ara, tot just ens queda seguir el camí que surt de davant les cases i que volta el puig de Sant Miquel. Passarem per la font Blanca i pel coll de sa Tanca Nova"

BunyolaAquesta setmana farem una volta per l’interior d’una de les possessions més grans d’Alaró, Solleric, i pujarem al puig de Sant Miquel (661 m). Inclou extensos oliverars i una de les tafones més notables de l’illa, a més d’una canaleta que pren l’aigua de la font del Pi, al torrent d’Almadrà.

Partida

-00’ Partirem del quilòmetre 18 de la carretera Alaró-Bunyola (Ma-2100) i començarem a caminar pel camí vell de Solleric (GR-221). En un quart d’hora, el camí asfaltat continua a la dreta en direcció a Son Bergues. Nosaltres hem de seguir recte (N) pel camí de terra, en direcció al refugi de Tossals. .-45’ Després de travessar sementers i oliverars, mentre caminam a l’ombra del puig d’Alaró a l’esquerra i s’Alcadena a la dreta, arribarem a l’altura de les cases de sa Font Figuera. Deixam el camí vell de Solleric i giram a la dreta per un camí de carro que volta les cases i poc després s’enfila (NE) cap a l’interior del comellar que ens durà fins al coll de s’Oli Clar. Travessarem un espès alzinar, mentre passam per dos forns de calç a la nostra dreta i un pou (‘es Pouet’) a l’esquerra. A punt d’assolir el coll del Sementeret, veurem que el pinar ho ha envaït tot.

Vistes al Clot d’Almedrà

-1h 25’ Sortim del collet que separa s’Alcadena del puig de Sant Miquel, deixam a la dreta el camí ample que baixa cap a les cases de s’Oli Clar i ens mantenim direcció NE per un camí que aviat ens mostra a la dreta una desviació, indicada amb dues fites. Passarem per un coll de caçador amb unes bones vistes sobre el Clot d’Almedrà i continuaren ara nord-oest fins que el camí mor damunt unes marjades i s’inicia un tirany fitat i ben rost que en mitja hora ens durà al cim. .-1h55 Ja hem fet cim dalt del puig de Sant Miquel (661 m). Val la pena deturar-se una estona i contemplar la immensa perspectiva que ens ofereix. Mirant cap al Raiguer i el Pla (SE) i seguint el sentit de les agulles del rellotge veurem el Castell d’Alaró, la Comuna de Bunyola, la serra d’Alfàbia, Lofra, na Franquesa i sa Rateta, el Puig Major, Tossals Verds, Massanella i n’Alí, entre d’altres.

No hay anuncios

Iniciam la baixada fins al collet. .-2h 15’ En arribar a la connexió del camí, indicada per dues fites, giram a l’esquerra en direcció nord-est fins a un coll de caçador. Mantenim el sentit de la marxa i aviat iniciam un nou descens per un tirany que travessa diversos colls i que en vint minuts ens menarà fins a les cases. .-2h35’ S’Oli Clar, juntament amb sa Font Figuera, formava part de l’extensa possessió de Solleric.

Sua descens

No hay anuncios

Ara, tot just ens queda seguir el camí que surt de davant les cases i que volta el puig de Sant Miquel. Passarem per la font Blanca i pel coll de sa Tanca Nova. A l’esquerra, veurem el Sementer Gran als peus del puig i, a la dreta, una barraqueta i el puig de sa Corona (575 m). Després d’un suau descens, ens ajuntarem de bell nou al GR-221 i arribarem -3h 25’- a les cases de Solleric. Fins a la carretera hi podem posar tres quarts d’hora més de bon camí. Temps total de marxa, sense aturades: 4h 15’.