Playspace: Com facturar més d’un milió amb un negoci basat en el parxís o el dòmino
Playspace produeix, distribueix i comercialitza a internet jocs tradicionals de multijugadors com el parxís, dòmino, bingo o chinchón per als mercats de llengua hispana i portuguesa
FA UN PARELL de setmanes va tenir lloc a la plaça de toros de les Ventas, a Madrid, el ‘Shouth Summit 2014’, la gran fira d’’startups’ a Espanya. 6.500 assistents de 25 països, 3.500 emprenedors i 400 inversors van passar per allà. Aquesta fira lliura una sèrie de premis, que enguany estaven presentats per Ferrà Adrià i el president executiu de Google, Eric Schmidt. Sabeu qui va guanyar un dels 10 premis de la fira? Playspace, empresa mallorquina amb seu al Parc Bit, que va aconseguir el premi de votació popular a través de Twitter. Aquest premi ve a ser un equivalent als Goya cinematogràfics!
QUÈ ÉS PLAYSPACE? Playspace produeix, distribueix i comercialitza a internet jocs tradicionals de multijugadors com el parxís, dòmino, bingo o chinchón per als mercats de llengua hispana i portuguesa. El seu model de negoci es basa en el sistema freemium, que es caracteritza que els jocs són gratuïts però els jugadors paguen per funcionalitats addicionals per millorar la seva experiència de joc. El percentatge de jugadors capaços de gastar doblers en aquests jocs és petit, entre un 1 i un 3%, però si parlam de milions de persones, aquesta proporció implica milers d’euros de facturació.
GERMEN DE L’EMPRESA. La idea sorgeix de la mà d’Alfonso Villar, de 30 anys, i Enrique Dubois, de 32. Alfonso, apassionat dels jocs en línia des de la seva infància, va veure l’oportunitat de combinar la gran demanda de jocs tradicionals en línia amb les xarxes socials basats en un model de negoci freemium. Combinar aquests jocs amb les xarxes socials permet que usuaris molt diversos puguin jugar amb desconeguts però també amb les seves amistats i familiars de la vida real. El fet que durant el 2007 empreses americanes començassin a validar els models de negoci freemium en els jocs en línia va fer veure les possibilitats econòmiques i de projecte empresarial als promotors. Alfonso ens comenta: “Si una persona era capaç de pagar 5 o 10 € per unes fitxes virtuals de pòquer o una vaca virtual per a un joc d’una granja, per què no ho hauria de fer per jugar amb els seus amics al mus o al parxís?”. Amb aquestes premisses van fundar el 2011 Playspace amb quatre empleats per iniciar el projecte al Parc Bit.
INTERNACIONALITZACIÓ. ELS SEUS clients arriben des de l’univers web sense fronteres. Espanya, el Brasil i Llatinoamèrica són les seves principals fonts d’usuaris. Resulta sorprenent el creixement exponencial i internacional d’una empresa amb només 3 anys de vida. L’accés a nous mercats ve molt condicionat amb el coneixement dels gustos i pràctiques dels nadius, i aquí és on ha intentat treballar intensament l’equip Playspace.
No cal enganar ningú, l’èxit de Playspace no és habitual, però casos així existeixen i en aquesta columna ja n’hem mostrat alguns. De nou, les claus, que solen repetir-se: idea nova, encara que parteixi d’un clàssic; equip excel·lent, format i motivat; direcció amb visió de negoci i sense por del fracàs; però sobretot qualitat del producte, esforç i feina, feina i feina.
Si cercau jocs de parxís a l’App Store, n’hi trobareu bastants, però el que està triomfant és el de la nostra paisana Playspace. Jugau...