MERCATS

Only-apartments omple el buit de Gowex

La competidora d’Airbnb és la primera que entra a la borsa per a pimes des de l’escàndol

Albert Martín Vidal
29/07/2014

BarcelonaUn cofundador amb els cabells curts i vestimenta informal. Una cofundadora que n’és parella i també és a la cúpula de l’organització. Una empresa relacionada amb internet i que viu un creixement meteòric. Una sortida a borsa amb les millors perspectives. L’inici de la cotització d’Only-apartments no podia tenir més elements que recordessin l’escàndol recent de Gowex, l’empresa de Jenaro García que està ara mateix en concurs de creditors mentre l’Audiència Nacional investiga el frau que s’hi amagava.

Potser conscients d’aquestes similituds, els responsables d’Only-apartments es van esforçar ahir, en el dia del seu debut al mercat alternatiu borsari (MAB), a marcar distàncies amb l’empresa que es dedicava a posar wifi gratuït. “Un pocavergonya així és un cas aïllat: al MAB hi ha empreses amb ganes de treballar”, deia ahir Alon Eldar, president d’aquesta empresa que competeix amb Airbnb. “D’estafadors n’hi ha a tot arreu, i Gowex va ser el cas d’un estafador que es va colar en un model que funciona”, afegia la seva parella, Elisabet Cristià.

Cargando
No hay anuncios

L’economia col·laborativa cotitza

L’empresa catalana de lloguer per internet d’apartaments per a estades curtes ha estat la primera que ha entrat al MAB després de l’escàndol de Gowex, que va provocar que quatre empreses més -Masmóvil Ibercom, Carbures, Ebioss i Eurona Telecom- anunciessin que abandonaven aquest mercat per no veure’s esquitxades per la taca de l’insuficient control a què estava sotmesa l’empresa de Jenaro García. Only-apartments és, a més, la primera empresa que utilitza l’anomenada economia col·laborativa que surt al MAB.

Cargando
No hay anuncios

Els seus cofundadors van mostrar-se convençuts que la seva sortida a borsa suposarà un punt d’inflexió per a la companyia. Accelerar la internacionalització és el primer objectiu d’Only-apartments, que vol passar d’oferir 25.000 apartaments a 300.000 en dos anys. L’empresa planeja obrir una segona oficina a Miami (l’única que tenen ara és a Barcelona) per mirar d’arribar millor al mercat americà. Més endavant faran el mateix a l’Àsia. L’empresa ofereix actualment apartaments turístics en 109 països i prop de 2.000 localitzacions. Els presagis no van ser dolents i ahir mateix el valor de l’acció va créixer un 57%, fins als 1,98 euros. El valor de l’empresa ronda els deu milions.

Only-apartments opera en un sector que té diferents fronts oberts amb les administracions per qüestions normatives. D’una banda, la Generalitat va multar fa poques setmanes Airbnb (competidor directe d’Only-apartments) per considerar que fomenta l’economia submergida. Simultàniament, l’Ajuntament de Barcelona ha congelat la concessió de llicències per a nous apartaments turístics.

Cargando
No hay anuncios

“Cal adaptar-se”

Erdar va assegurar ahir que tots els seus apartaments compleixen la normativa dels seus països i va assegurar que “no hi ha apartaments no regularitzats” a la web d’Only-apartments. A més, va assegurar que els propietaris dels apartaments paguen impostos.

Cargando
No hay anuncios

També va voler opinar sobre l’economia col·laborativa, de la qual va dir que “ha vingut per quedar-se, és una obvietat”. “Fa uns anys es lluitava contra internet; el que cal és adaptar-se, no espantar-se”, va afegir, i va recordar que hi ha “moltíssims ciutadans que utilitzen aquest servei”. “Crec que tallar això en sec no és una bona política”, va afegir. El president de l’empresa va lamentar, en la línia de Federatur, la patronal catalana dels apartaments turístics, que hi ha pressió dels empresaris hotelers sobre les administracions.