EDUCACIÓ

Les matèries en anglès, on més baixà la nota, segons els directors

Indignació per un tuit de Camps dient que el TIL no crea més fracàs

Bartomeu Picornell
06/08/2014

PalmaL’Associació de Directors de Centres de Secundària (ADESMA) es va mostrar radicalment contrària a la valoració “triomfalista que ha fet la consellera d’Educació dels efectes de d’aplicació del TIL sobre els resultats acadèmics del curs 2013-14”.

Aquest col·lectiu va reaccionar immediatament després que el web de l’ARA Balears informà d’un tuit realitzat per la consellera Joana Maria Camps, afirmant que l’aplicació del TIL no havia empitjorat els indicadors del fracàs escolar. “Per fer una anàlisi acurada no té sentit fer-la sobre els resultats globals, sinó que cal desglossar-la per matèries, ja que l’ensenyament en anglès no s’ha fet en totes les matèries ni sobre tots els alumnes, ja que això ha variat segons els centres”, diuen.

Cargando
No hay anuncios

ADESMA explicà que “a 1er d’ESO, segons dades oficials de la Conselleria (les mateixes que fa servir l’IAQSE), els resultats varien força si comparam els del curs 2013-14 amb els de 2012-13. En concret pugen els resultats globals d’algunes matèries, com l’anglès (2 punts) i castellà (1,4 punts) i baixen a català (-0,12 punts) i sobretot a les matèries que s’han vist més afectades per la impartició en anglès: ciències naturals (-1,33 punts), ciències socials (-1,0 punts), matemàtiques (-0,85 punts) o música (-1,35 punts), però no globalment a educació plàstica (+0,8 punts)”.

ADESMA va afegir que “s’ha de tenir en compte que això són resultats globals (tot l’alumnat de Balears) i que si s’analitzen resultats exclusivament de les mateixes matèries impartides en anglès a partir de dades d’una enquesta pròpia d’ADESMA que han respost a final de curs directors de 53 dels 68 IES de Balears (aproximadament, un 80%), ja que la Conselleria no disposa d’aquesta informació (i segurament no vol tenir-la), els resultats són: matemàtiques (-2,0 punts), c. naturals (-1,5 punts), c. socials (-10,6 punts), ed. plàstica (-3,0 punts) o música (-6,6 punts)”.

Cargando
No hay anuncios

Els directors asseguraren que “davant un empitjorament global de -0,27 punts a 1er d’ESO les matèries afectades pel TIL han empitjorat considerablement, de forma que es constata l’efecte negatiu sobre els resultats dels alumnes”.

S’ha de fer constar així mateix que els resultats no són tan negatius com els de la primera avaluació, i això els propis centres ho atribueixen al sobreesforç del professorat, a l’alentiment a les explicacions i la rebaixa de continguts de les matèries afectades pel TIL i també, en molts casos a la renúncia a fer les classes en anglès en constatar que els alumnes no podien seguir-les.

Cargando
No hay anuncios

ADESMA indicà també que “es comprova també que als cursos 2n, 3r i 4t d’ESO, no afectats pel TIL, hi ha un augment d’aprovats en totes les matèries comunes, fet que podria indicar que els centres han estats capaços de compensar els efectes de la vaga de principi de curs”. “En conclusió és una fal·làcia o una demostració de falta de rigor, o les dues coses, usar resultats globals per dir que el TIL no ha incrementat el fracàs escolar, a més de demostrar, una clamorosa manca d’interès per la millora dels resultats dels responsables d’Educació, que es mostren satisfets perquè “l’empitjorament d’enguany no ha estat tan gran com el de cursos anteriors”.