L’aplicació catalana de compravenda de productes de segona mà Wallapop continua el seu ascens fulgurant. L’empresa va tancar el 2014, el seu primer any complet d’operacions (va néixer l’octubre del 2013), amb cinc milions d’usuaris als quatre mercats on opera, segons van explicar ahir a l’ARA dos dels seus fundadors, Miguel Vicente (creador també de Letsbonus) i Gerard Olivé (BeRepublic). L’empresa dirigida pel també cofundador Agustín Gómez incorpora cada mes mig milió d’usuaris nous, sobretot a Espanya, el seu principal mercat, però també a França, Portugal -on aquest 2015 busquen la “consolidació”- i al Regne Unit, on també volen seguir creixent.
A més, la companyia, que compta entre els seus accionistes amb la branca de capital risc de La Caixa, a més dels fons Antai i Bonsai, entre d’altres, farà aquest any accions per trobar un model de monetització. Ara per ara, els seus usuaris no paguen res per fer-la servir, i l’empresa encara no ha trobat la via d’ingressos, però els seus fundadors es mostren confiats a trobar-la. A la vegada, continuaran mirant “de cua d’ull” nous mercats internacionals per expandir-se, segons Olivé. Si es decideixen a fer el pas i obrir-se a nous països, l’empresa necessitarà més capital i per això, “com sempre en aquest tipus de projectes”, estudien més opcions per atraure inversions, explica Vicente, que afirma que segueixen centrats en el “desenvolupament del producte”.
Entrades de capital
L’última gran entrada de capital a la companyia va tenir lloc el novembre passat, quan el fons Accel, que va invertir en fases inicials a empreses com Facebook, va injectar 3,5 milions d’euros a l’empresa catalana. A més, durant aquest any, la companyia ha donat entrada a grups de comunicació (Atresmedia, Godó i Zeta) en operacions de media for equity, en què les empreses donen publicitat als mitjans a canvi d’una participació en el capital de la companyia.