Indignació entre els usuaris del tren per la manca d’informació quan hi ha incidències
L’associació reclama solucions reals i transparència als Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM)
PalmaLa manca d'informació fiable i immediata torna a generar malestar entre els usuaris del tren a les Illes Balears. L'Associació d'Usuaris del Tren ha emès avui un nou comunicat criticant el "silenci i menyspreu informatiu" de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) quan es produeixen incidències en el servei.
Segons l'entitat, no s'emet cap avís per megafonia a les andanes, les pantalles electròniques mostren dades incorrectes, el telèfon d'atenció no respon i els usuaris es veuen desprotegits i sense recursos per poder informar-se si arribaran tard a la feina, o si l'endarreriment pot durar minuts o més d'una hora.
L'associació denuncia que aquesta situació no és nova i que fa anys que reclamen millores concretes en el sistema de comunicació de SFM. Tot i que la direcció de l'empresa pública ha expressat reiteradament la seva comprensió, no s'han materialitzat canvis efectius.
Entre les mesures de l'associació, proposen incorporar més personal especialitzat en comunicació, establir la figura de locutor per informar en temps real estacions i trens, activar serveis d'atenció telefònica eficient durant tot l'horari de servei, reinstaurar el servei d'incidències per WhatsApp (tel. 681 377 329), garantir el bon funcionament de la megafonia i les pantalles informatives, obrir canals reals per a suggeriments i queixes presencials a les estacions i permetre la participació d'entitats representatives d'usuaris al Consell d'administració de SFM.
L'associació assegura que SFM coneix perfectament les solucions que caldria aplicar, però que no les prioritza o bé no les pot implementar per manca de pressupost assignat pel Govern.
Finalment, reclamen que els serveis públics siguin realment transparents i participatius, i que es doni veu als usuaris en la planificació i supervisió del servei ferroviari.