Societat 09/01/2020

La gratuïtat del túnel de Sóller no ha implicat un efecte crida per als vehicles

Entre el 2016 i el 2018 només es va registrar un increment d'un 8% de la intensitat del trànsit diari, mentre que a la resta de les carreteres va ser d'un 10%

Kike Oñate
2 min
El túnel de Sóller fou inaugurat el 1997. La seva concessió irregular va 
 Fer caure el president Gabriel Cañellas.

PalmaEl fet que el túnel de Sóller sigui gratuït des del 2017 no ha implicat un augment de la intensitat del trànsit diari de vehicles com preveia el mateix Consell de Mallorca, segons ha explicat el conseller del Departament d'Infraestructures i Mobilitat, Iván Sevillano. Les estimacions apuntaven a un possible increment de fins a 1.000 vehicles diaris, però d'ençà que es va eliminar el peatge "estam molt per sota del previst", segons ha comentat el conseller.

Entre el 2016 i el 2018 només es va produir un increment d'un 8% de la intensitat del trànsit diari, mentre que a la resta de les carreteres de Mallorca va ser d'un 10%. Del 2017 no hi ha cap dada perquè, segons han explicat fonts d'Infraestructures a l'ARA Balears, la concessionària no els les va voler facilitar, però el 2018 varen passar pel túnel 10.995 vehicles diaris i el 2019, 11.040. L'increment, de tan sols 45 vehicles, demostra que no s'ha produït cap efecte crida.

Durant el ple del Consell d'aquest dijous Sevillano ha respost al PP i Ciutadans demanant que no cerquin crear "alarma" afirmant que la gratuïtat ha suposat un increment del trànsit del túnel perquè "no ha estat així". La consellera de la formació taronja ha dit que cada vegada hi ha més cotxes d'ençà que no existeix el peatge i que això suposa situacions de saturació. "Sabeu què ha augmentat?", ha dit el conseller. "El servei públic i la justícia social dels veïns de Sóller".

Reduir la velocitat de la via de cintura

El Consell de Mallorca està estudiant reduir la velocitat permesa a la via de cintura. La proposta té el vistiplau dels tècnics del Departament de Carreteres però encara s'ha de presentar a la Comissió de Mobilitat que integren tots els partits de la institució insular i l'Ajuntament de Palma. Si aquest organisme troba adient la mesura, es podria començar a aplicar enguany. "La via de cintura té trams de 70, 90 i 120 quilòmetres per hora i per això volem unificar totes les velocitats", ha explicat el conseller, i ha afegit que també cerquen reduir la velocitat per millorar la qualitat de l'aire.

Sevillano també ha explicat que es construirà una ronda a Alfons el Magnànim per descongestionar el trànsit que ara ha d'anar per la carretera de Valldemossa per canviar de sentit. Així mateix es preveuen obres per millorar els accessos i les sortides de l'aeroport.

stats