PalmaLa normativa que mitjançant l’Ajuntament de Calvià intenta regular el pub crawling és en vigor des d’ahir, ja que va ser publicada en el BOIB de dia 3 de juliol. Es tracta d’una normativa amb moltes generalitats, que estableix ben pocs condicionants concrets.
El més restrictiu és que obliga les empreses que comercialitzen aquest producte a disposar d’un llistat dels agents que venguin i realitzin les excursions, i que vagin identificats amb un guardapits de color.
Igualment, Calvià xifra en un màxim de 50 persones el grup que simultàniament pot realitzar una d’aquestes excursions etíliques, que consisteixen a anar de bar en bar bevent copes després d’haver pagat una quantitat fixa a una empresa, la qual de manera prèvia ha concertat la ‘ruta’ amb els bars i els pubs de la zona.
L’oposició va criticar que l’ordenança sigui teba i poc definida. Tot i haver incorporat algunes al·legacions del PSOE, la realitat és que bàsicament demana als bars tenir els papers en ordre i als promotors emplenar el registre corresponent i complir amb obvietats.
Com no pot ser d’altra manera, Calvià adverteix en la seva ordenança que “si es fan aquestes rutes sense disposar de la corresponent llicència de pub crawling, seran responsables de les possibles sancions tant elpromotor de l’activitat com els titulars dels locals que l’acullin”.
Així mateix, estableix un altre requisit que no deixa de ser complir la normativa vigent. “Els locals que acullin els grups de pub crawling no poden superar la capacitat màxima del local i han de complir les restants obligacions legals”.
Calvià admet que es tracta d’una activitat en la qual “no es pot salvaguardar l’ordre públic i la seguretat pública mitjançant la presentació d’una declaració responsable”, per la qual cosa obliga les empreses a identificar-se com a promotores i a quedar incloses dins un registre específic.