Consum

Denuncien un restaurant d'Eivissa per cobrar dotze euros pel penjabosses

Una clienta va denunciar a través de les xarxes que l'establiment li cobrà dotze euros per fer ús de l'eina per penjar les bosses, sense que fos avisada prèviament

PalmaL'Associació de Consumidors, FACUA, ha denunciat davant la Direcció General de Prestacions, Farmàcia i Consum del Govern un restaurant d'Eivissa per incloure en el compte una despesa de dotze euros per facilitar un ganxo per penjar les bosses a la taula.

La federació que defensa els consumidors ha explicat aquest dijous en un comunicat el cas d'una usuària a la qual li volgueren cobrar per utilitzar el penjabosses després que la cambrera l'insistís per utilitzar-lo "sense avisar-la que tenia un cost". Aquesta usuària ha denunciat a través de la xarxa social X que el restaurant Wakame d'Eivissa li va "colar" en el compte un import addicional en concepte de 'ganxo bossa'.

Cargando
No hay anuncios

La dona, com recull la nota, ha assegurat que va acceptar fer ús del suport després de la insistència de la persona que va atendre la seva taula: "La cambrera ens ofereix amablement col·locar les nostres bosses en un ganxo de la taula. Declinam l'oferta, però davant la insistència, l'acceptam".

Cargando
No hay anuncios

Davant les nombroses reaccions que ha suscitat aquest cas, el restaurant ha justificat que varen començar a cobrar pel suport "després que, per distracció, molts clients s'enduguessin el ganxo pensant que era gratuït".

El local també ha argumentat que el penjabosses "és un servei opcional". L'establiment també ha apuntat que l'inclou en el compte com a dipòsit, atès que l'import "sempre es descompta en pagar, tret que la persona se'l vulgui endur com a record".

Cargando
No hay anuncios

No obstant això, l'organització de consumidors considera que aquest "descuit" es penalitza amb "ni més ni menys" que dotze euros, quan aquest ganxo "val poc més d'un euro". Per a la federació, es tracta d'una pràctica "abusiva" i contrària a la legislació estatal i autonòmica que regula els drets dels consumidors.

A més, fonts de FACUA afegeixen que el restaurant no informa els clients que aquest dispositiu "no és un servei prestat com una atenció comercial ni es tracta d'un obsequi promocional", ja que inclou el logotip del restaurant. El ganxo es cobra juntament amb l'import de la consumició tret que el client manifesti "expressament" el contrari. Per poder cobrar-ho legalment, el restaurant hauria d'informar del cost d'aquest article quan l'ofereix i deixar en la llibertat del consumidor adquirir-lo o no, ja que en cas contrari es pot interpretar que es tracta d'un obsequi, afirma l'entitat. FACUA ha demanat a la Direcció General de Prestacions, Farmàcia i Consum del Govern que investigui els fets i obri un expedient sancionador a l'establiment.