Petit comerç

La denúncia d'un empresari en tancar el seu petit comerç a Palma: “Quin poc respecte!”

Genoveva Bebé diu adeu després de 49 anys d’existència pels canvis socials i l’augment de les compres en línia

El local de Genoveva Bebé, en venta
12/12/2024
2 min

PalmaNou comiat d'un petit negoci local de Palma. La botiga Genoveva Bebé ha dit adeu després de 49 anys d'existència i denuncia que Ciutat s'està convertint en un territori hostil per als petits empresaris, ja que, segons diuen els responsables del negoci, actualment és "una ciutat de franquícies, pseudocafeteries vintage, hotels de cinc estrelles i comerços regentats per xinesos". A través d'un post en el seu compte d'Instagram han lamentat que l'Ajuntament de Palma estigui descuidant els negocis locals i les botigues tradicionals que han caracteritzat la ciutat, per donar pas a un ambient més turístic i globalitzat: "La ciutat s'entristeix de veure l'evolució social". "És realment aquesta la Palma que volem?", es demanen a la publicació a xarxes socials.

A més, Maties Amengual, propietari de Genoveva Bebé ha alertat d'una situació que viuen els botiguers després de la pandèmia. "El covid va modificar el comportament de les marques, que es varen llançar indiscriminadament a vendre en línia, deixant de banda els petits comerços que havíem estat els seus referents i la seva carta de presentació al futur client", diu.

També ha criticat el comportament dels clients i la manera que tenen els compradors d'entendre els negocis. "Què és això d'entrar a un negoci i no saludar, i no saber dir adeu o gràcies en sortir?", lamenta Amengual. Pel que fa als efectes de la digitalització, el propietari de Genoveva Bebé va més enllà del fet que es compri en línia o a la botiga. "És molta la gent que en entrar a la botiga es comporta com si ho fes a una web, on no necessiten socialitzar; ho poden tocar tot sense demanar permís, fan fotos o comparen preus amb Amazon. En fi, no hi saben estar", critica.

En la publicació també ha fet una petita reflexió sobre l'educació dels compradors quan van a un petit comerç. Fent referència al fet que la interacció entre clients i venedors fa anys que s'ha convertit en un suplici i un mal de cap per als propietaris dels negocis, Amengual demana: "Sabeu que el preu a la botiga suposa alguna cosa més que el pagament de l'article; o veure, tocar o provar un article no forma part del preu? I que us en puguin explicar l'ús o característiques?".

Finalment, també ha criticat els clients que intenten aprofitar-se de la liquidació i el tancament dels petits negocis de Palma. "Hi ha a qui no li han bastat els descomptes que hem estat oferint, i han tractat de negociar un preu més baix. Però què es pensen que això és una subhasta?", explica. Amengual assegura que és un comportament que es repeteix i el qualifica d'"impensable fa un temps". "Quin poc respecte per qui tracta de tancar de la manera més digna possible una etapa personal i empresarial", ha sentenciat.

stats