Turisme

Les Balears es presenten a l'ITB de Berlín com a destinació sostenible sense haver pres cap mesura per ser-ho

El Consell de Mallorca fa promoció en el Mobile World Congress de Barcelona

03/03/2025

PalmaEl Govern continua fent promoció de les Balears a les principals fires del sector, i aquesta setmana és el torn de l'ITB de Berlín –del 4 al 6 de març. L'aparador a Alemanya és important per al sector turístic, ja que aquest país és un dels principals mercats emissors dels turistes que venen a les Illes. L'Executiu es reunirà amb operadors turístics germànics amb la intenció de traslladar una imatge de les Balears com a destinació sostenible, malgrat que encara no s'ha aprovat una sola mesura de "contenció", com les denomina el Govern, i que no hi ha seguretat que es puguin aplicar aquesta temporada si el paquet que prepara tira endavant. Segons un comunicat que l'Executiu ha fet públic aquest dilluns, "l'objectiu és donar conèixer el procés de transformació turística " i "posicionar-se com a destinació sostenible en el mercat alemany".

L'expositor de les Balears a la ITB serà enguany més gran que en altres edicions i arribarà als 700 metres quadrats. Segons assenyala l'Executiu, les despeses d'aquest espai s'han pagat amb fons europeus Next Generation. A més de les habituals fotografies sense gent que es fan servir per fer promoció, a l'expositor es pot llegir la frase "Oberts i connectats". A més de consells i ajuntaments, empreses privades com Melià, Blau, Zafiro i Mistertransfer també aprofitaran l'estand del Govern.

Cargando
No hay anuncios

A més de presentar les Illes com a destinació sostenible, el Govern també vol posicionar-les com a referent del turisme cultural i esportiu al mercat alemany. "La delegació balear desplaçada a Berlín mantindrà reunions de treball amb els principals touroperadors del mercat alemany", diu el comunicat de premsa. L'objectiu de les trobades és "conèixer de primera mà com es presenta la temporada turística per a aquest mercat" –les reunions seran amb touroperadors com Tui, Alltours, Der Touristik i Schauinsland.

Cargando
No hay anuncios

El Consell de Mallorca fa promoció al Mobile World Congress

Berlín no és l'únic focus de promoció turística de la setmana. El Consell de Mallorca s'ha desplaçat al Mobile World Congress de Barcelona per presentar l'illa "com un punt de connexió entre el turisme i la tecnologia", segons ha assenyalat la institució insular a un altre comunicat. "S'està aprofitant el prestigi de Mallorca com a destinació turística per integrar-lo amb la creixent demanda d'innovació tecnològica. Amb els seus recursos i el seu entorn únic, estam preparats per convertir-nos en un hub tecnològic a la Mediterrània", ha dit el conseller insular de Turisme, José Marcial Rodríguez –un hub és un espai on es concentren empreses i serveis. Segons el conseller, l'objectiu és "generar un impacte en l'economia local i noves oportunitats de negoci", així com crear ocupació de valor "en sectors complementaris al turisme tradicional".

Cargando
No hay anuncios

Les reserves pugen un 21,2% en un any

Mentre les institucions fan promoció turística, les reserves cap a les Balears han crescut un 17,6% la darrera setmana i un 21,2% respecte als mateixos dies de l'any passat, segons les dades de la plataforma de reserves TravelgateX. Les Illes són la quarta destinació més demanada d'Espanya, amb el 14,6% de les reserves, per darrere d'Andalusia, Catalunya i les Canàries.