5 preguntes a Josep Mir , PRESIDENT DEL CLÚSTER CATALÀ DE LA MOTO

“Fa uns anys alguns creien que era la fi del sector”

Entrevista a Josep Mir, president del clúster català de la moto

¿La indústria de la moto catalana comença a ressorgir després de la intensa crisi que ha patit?

La crisi encara no s’ha deixat enrere i el que hem viscut ha obligat tot el sector forçosament a transformar-se. Però ara veiem nous projectes que comencen i, amb tota la prudència, s’han d’interpretar com senyals positius.

Com es transforma la indústria?

Cargando
No hay anuncios

Fa uns anys alguns creien que era la fi del sector però ens en sortim a poc a poc i les empreses fan valer el seu know-how, la tecnologia, i també la marca. Hi ajuda tot el procés d’internacionalització, que fa que empreses d’aquí venguin els seus models a mercats com el Sud-est Asiàtic o l’Amèrica Llatina. En paral·lel, també n’hi ha que busquen noves sortides en la moto elèctrica.

La nova Bultaco és al clúster?

Cargando
No hay anuncios

Encara no, però tenim converses. És una indústria que es torna a aixecar i confiem que hi seran.

Quines polítiques de suport empresarial ofereix el clúster?

Cargando
No hay anuncios

Volem ser una representació transversal del sector, des dels fabricants fins a la cadena de proveïdors i empreses vinculades a la indústria. Generar sinergies, posar en contacte les empreses. Ara acabem d’impulsar Motorsport 2020, un projecte que va de la mà del clúster de l’automòbil i del de l’esport per fomentar el sector de l’esport de motor.

En què consisteix Motorsport?

Cargando
No hay anuncios

Constatem que a Catalunya hi ha una afició per l’esport de motor que mai hem sabut convertir en negoci. Volem desplegar una estratègia per multiplicar per cinc el volum de negoci del sector en deu anys i arribar a la xifra de 2.000 milions fomentant l’ off-road, promocionant circuits i esdeveniments de referència.