EDUCACIÓ: CONFLICTE A LES AULES
Política 29/11/2014

Els directors de dos instituts de Palma no permeten votar per deixar enrere el TIL

L’Assemblea denuncia que els directors de l’IES J. M. Thomàs i l’Arxiduc “emmordassen” els claustres

Mercè Pinya
2 min

PalmaEls directors de l’IES Joan Maria Thomàs i de l’Arxiduc Lluís Salvador, tots dos de Palma, no permeten que els claustres de professors dels centres respectius votin el retorn al projecte lingüístic anterior al Tractament Integrat de Llengües. Així ho denuncia l’Assemblea de Docents. Consideren que aquest és un greu atemptat contra la convivència en els centres i recorden que l’IES Joan Maria Thomàs és un dels 204 centres que no tenia aprovat el PTIL.

En el cas de l’IES Arxiduc Lluís Salvador, els professors demanaren per escrit la realització d’una votació sobre el TIL i la directora, Margalida Ramis, “s’hi va negar al·ludint que l’òrgan competent era la Comissió de Coordinació Pedagògica i que els canvis no podrien tenir lloc fins al curs 2015-16”.

Els docents, emperò, insisteixen que la llei els empara i que la votació hauria estat “perfectament legal”, també pel que fa al procediment.

En aquest centre el Tractament Integrat de Llengües s’hi continua aplicant “fins i tot en el cas de grups de primer d’ESO que apleguen més d’un 60% d’alumnes amb diversos problemes d’aprenentatge, de retards diversos, de socialització i de comportament i que són deficitaris en expressió en català”, diuen des del centre.

LOMQE

Tanmateix, el projecte lingüístic no ha estat l’únic conflicte que han tingut els docents d’aquests dos instituts de Palma amb els respectius directors. Des de l’Assemblea de Docents denuncien, igualment, que els claustres poden opinar “sobre els aspectes pedagògics de les lleis educatives” i, per això, denuncien també que Damià Tomàs, director de l’IES Joan Maria Thomàs, no permeté tampoc que el claustre de professors votàs l’adhesió a un manifest crític amb la Llei de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) que ja han subscrit trenta-vuit centres educatius.

Els docents mantenen que la nova llei orgànica, coneguda com a llei Wert, “afecta negativament el funcionament de l’educació” i suposa una manca de democràcia atès que permet la “imposició” d’equips directius per part de l’Administració, “encara que sigui en contra de la voluntat dels claustres dels centres”. En aquest sentit, recorden les discrepàncies que han tingut els docents pel que fa al nomenament, a finals del curs passat, dels directors de l’IES Sineu, l’IES Francesc de Borja Moll i l’IES Binissalem. Aquesta circumstància, afirmen, els perjudica i “mina la il·lusió de molts docents”.

stats