Política 20/06/2020

El Govern calcula que el pla pilot ha estat com una campanya de publicitat de 35 milions d'euros

Estimen que la notícia de la tornada del turisme a les Illes ha arribat a 55 milions d'alemanys i a 3 milions d'anglesos

Ara Balears
2 min
Els primers 200 turistes alemanys s'allotgen a la Platja de Palma

PalmaEl Govern balear estima que el pla pilot ha estat com una campanya de publicitat de 35 milions d'euros i que ha aconseguit arribar a 55 milions d'alemanys i a 3 milions d'anglesos. Així ho explica l'Executiu en un comunicat en què comenten l'impacte d'aquest pla, que el qualifiquen com "un aparador de promoció turística nacional i internacional sense precedents". "Ha superat totes les expectatives", defensen.

El dia en què es va presentar el pla a Palma es van acreditar una cinquantena de mitjans de comunicació de set països diferents (Espanya, Alemanya, el Regne Unit, Itàlia, França, Holanda i Finlàndia), la qual cosa s'ha traduït en audiències milionàries i valors publicitaris "molt quantiosos", sobretot als principals països emissors de turistes, Alemanya i Anglaterra, on la notícia de l'obertura al turisme de l'Arxipèlag calculen que ha generat 35 milions d'euros en el mercat publicitari. L'endemà de la presentació, el resum de premsa de la cobertura internacional sobre l'esdeveniment incloïa més de 200 publicacions que s'havien fet eco de la notícia.

El Govern també destaca la cobertura mediàtica en els mitjans de comunicació de l'Estat -el tercer mercat en importància per a les Balears-, que han cobert àmpliament el pla pilot, el qual ha estat notícia d'obertura en molts diaris i informatius d'emissió estatal. Paral·lelament, tant la presidenta del Govern, Francina Armengol, com el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, i la directora general de Turisme, Rosana Morillo, han fet múltiples entrevistes tant en l'àmbit estatal com internacional, alguns dels quals tenen audiències milionàries, com la BBC britànica, la CNN nord-americana i les televisions públiques d'Alemanya, Finlàndia i Suïssa.

En declaracions a l'ARA Balears, el director executiu de TUI –el touroperador alemany que ha gestionat els dos vols que han arribat aquest dissabte des de Düsseldorf i Frakfurt–, Sebastian Ebel, ja va defensar el dia de la presentació del pla que "malgrat que sigui només una setmana, és una oportunitat de màrqueting fantàstica; si l'haguéssim hagut de pagar, no haurien bastat els doblers".

Cal recordar que el pla pilot per obrir les Balears al turisme alemany havia de durar quinze dies i repartir gairebé 11.000 visitants entre totes les Illes, però finalment ha quedat reduït a tan sols una setmana amb sis vols a Mallorca i un a Eivissa, que hauran duit unes 1.400 persones. La tardança del govern espanyol a l'hora d'autoritzar-lo i la decisió d'avançar l'obertura de les fronteres internacionals a dia 21 han acabat escurçant el pla pilot, però no li han tret efectivitat mediàtica: els mitjans de comunicació alemanys han seguit amb atenció el pla pilot de les Balears.

stats