14/03/2015

La fira o mostra de l’aturat

Definitivament, són més vius que nosaltres. Si no fos pel perill que esclatàs una guerra civil entre ciutadellencs i maonesos, els hauríem de transferir la capitalitat de les Balears. El Pacte per l’Educació va néixer allà; ara els cremarem el fems; i, per acabar-ho d’arrodonir, la Menorca Talaiòtica és candidata a la llista de Patrimoni Mundial de la Unesco.

Per aquí, el senyor Isern s’ha dedicat a fer grans declaracions i escarafalls sobre denominacions similars per a Palma. Res. Renou. El que sí que ha sabut organitzar l’Ajuntament ha estat una espècie de Fira de l’Aturat, com en altres municipis fan de l’esclata-sang, la perdiu o, segons sembla, ben aviat la del llonguet. Quin profit es treu de convocar milers de persones sense feina a la Misericòrdia a fer immenses cues per lliurar un currículum? No se’ls pot convocar d’una manera normal, amb discreció, sense càmeres de televisió, fotògrafs que immortalitzin el seu patiment i la seva il·lusió? N’estan orgullosos, d’aquestes imatges. Recordau com l’endemà de les darreres eleccions autonòmiques i municipals a la seu del PP a Palma es muntà una exposició similar: una gernació de persones comparegueren per reclamar el lloc de feina que els havien promès durant la campanya.

Cargando
No hay anuncios

És probable, o millor dit, segur que la majoria dels mortals no tenguin ni idea de què és el GUIF, el partit formenterenc que aquesta setmana ha desaparegut i desvinculat de la seva altra marca, el PP. Doncs pensau que el 1999 milers d’argentins es decidiren a votar-lo. La “meravella” de com s’aconseguí no és cap misteri, però espera una novel·lista que ens la narri amb tot el sarcasme del món.

El GUIF es transforma. Tots els partits presenten descosits, a les Balears, o a la resta de l’Estat: CiU, el PSOE, el PP, IU... Dels nous és massa prest per parlar-ne, però aquests descosits partidistes són una de les marques distintives d’aquestes eleccions. Ha sonat el campi qui pugui.

Cargando
No hay anuncios

L’altre tret que crida molt l’atenció dels propers comicis és l’homogeneïtat o identitat dels missatge: tots competeixen per ser molt pròxims a la gent, per fer cafès, per estar a peu de carrer, per escoltar, per transformar la indignació en vot... Sembla com si els seus publicistes s’hagin dedicat a copiar frases del 15-M i prou.