Tecnologia

Brussel·les investiga Meta per permetre la difusió de missatges polítics enganyosos

La Comissió Europea ha reclamat a la companyia que prengui mesures contra la desinformació

ARA
2 min
Imatges de Meta ahir al cercador de Google.

BarcelonaLa Comissió Europea ha anunciat aquest dimarts que ha obert una investigació a Meta, empresa matriu de Facebook, Instagram i WhatsApp, perquè considera que no ha pres les mesures necessàries per impedir la difusió de missatges polítics enganyosos de cara a les eleccions europees, que se celebraran entre el 6 i el 9 de juny. Brussel·les també ha denunciat les dificultats que tenen els usuaris de les plataformes per denunciar continguts il·legals, i ha lamentat que Meta no disposi d'una eina independent que permeti fer un seguiment en temps real dels anuncis que es publiquen a les xarxes.

Brussel·les considera que Meta infringeix la llei de serveis digitals i posa el focus en la gestió de la desinformació que fa la multinacional nord-americana, i apunta que l'empresa hauria d'augmentar la protecció dels seus usuaris envers aquests continguts. La investigació se centra en la difusió de publicitat enganyosa, campanyes de desinformació i altres maniobres que afecten usuaris de la Unió Europea. La comissió remarca que l'augment de la informació falsa "suposa un risc per al discurs cívic, els processos electorals i els drets fonamentals".

A més, la investigació també vol estudiar l'"enfocament del contingut polític" a Meta perquè consideren que "degrada" les recomanacions de continguts polítics en les seves plataformes.

En el comunicat fet públic aquest dimarts, la Comissió Europea dona a l'empresa un marge de cinc dies laborables per comunicar les mesures que s'estan prenent per resoldre aquestes qüestions i espera "cooperació" durant el procediment. Brussel·les recorda que es reserva el dret d'adoptar "mesures addicionals" si considera que les accions de Meta són "insuficients". En aquest sentit, la multinacional nord-americana podria enfrontar-se a sancions multimilionàries de fins al 6% del seu volum de negoci, tal com estableix la llei de serveis digitals.

"Aquest executiu ha creat mitjans per protegir els ciutadans europeus contra la desinformació i la manipulació per part de tercers, i si sospitem que existeix una violació de les normes, actuem; això és cert en tot moment, però sobretot en temps d'eleccions democràtiques", ha resumit la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, en un comunicat.

stats