Esports 26/02/2022

Fer volar l’enginy per arribar al cor de la gent

El Girona s’enfronta al Leganés, un club que sap potenciar la creativitat comunicativa

Jordi Bofill
3 min
El cartell del partit d'aquest diumenge a Butarque

GIRONACau simpàtic, el Leganés, un club que ha fet dels cartells un art i que s'esprem el cervell per promocionar els seus partits. Habitualment s’expressa a través de l’humor. Però també sap posar-se seriós, homenatjar qui ens ha deixat o reivindicar tot allò que cregui oportú. Aquesta setmana, la del partit contra el Girona d’aquest diumenge (18.15 hores, Movistar LaLiga) i la del conflicte entre Rússia i Ucraïna, transmet un contundent missatge de pau: “Tant de bo totes les ‘batalles’ fossin les dels 90 minuts”, diu l’eslògan.

El cartell del partit d'aquest diumenge a Butarque

Dies abans, i fent un joc de paraules amb el nom del millor jugador blanc-i-vermell, va publicar el següent: ‘El millor de Butarque Stuànim’. Són uns genis.

El cartell urbà del partit d'aquest diumenge entre el Leganés i el Girona

La popularitat adquirida demostra que no calen gaires recursos per explotar el vessant comunicatiu. I tenen l’habilitat de llançar el missatge correcte en el moment adequat, sent fidels a una marcada identitat que no només ha enfortit el vincle amb els aficionats i ha potenciat el sentiment de pertinença, sinó que també rep l’admiració dels rivals. “Quan a algú se li acut una idea, no triga a compartir-la amb la resta per WhatsApp i d’allà surten les millors campanyes”, explicava una veu del departament de comunicació i màrqueting en un reportatge a ReasonWhy el 2019. Encara que costi de creure, onze anys enrere, el 2008, dins el club no existia aquest departament. “Vaig aprendre que, perquè una història compti, cal explicar-la, i en aquells temps gairebé ningú explicava què feia el Leganés”, apuntava Daniel Abanda, que va fundar el departament presentant-se a les oficines i demanant una cita amb el propietari del club per vendre-li la idea. Quan tens un somni de debò, la resta no importa. El seu avi era el soci número 6 del club.  

A la recerca de la visibilitat

I és que els equips petits, sempre a l’ombra dels grans, s'han d’esforçar per ser reconeguts. El Leganés, que ja a Segona B va posar les bases estratègiques d’un relat que l’acabaria duent a Primera Divisió, ha trobat la fórmula escoltant la seva gent. “Ens han deixat ser agosarats i fer una comunicació diferent de la que es fa i en la qual creiem. I el fet de ser un club familiar fa que els processos d’adaptació d’idees només hagin de superar un parell o tres d’esglaons. També tenim la sort que qui els supervisa entén que ens hem d’atrevir i això ens permet molta llibertat. Perquè si els clubs petits assumissin les restriccions institucionals dels clubs que ocupen els mitjans de comunicació, seríem absolutament invisibles per al gran públic”, admeten.

En l’estrena del Girona a Primera, van dedicar-li un gest de complicitat amb un "Benvinguts a Primera" inspirat en la pel·lícula ‘It’,  i un "Ells tenen la costa, nosaltres la bravura", fent referència a la Costa Brava. Originals i divertits.

Imatge del cartell de la temporada 2017-18, l'estrena del Girona a Primera
Cartell urbà del Leganés-Girona del curs 2017/18

“Hem aconseguit captar l’atenció de la gent, que sovint espera impacient per esbrinar quina serà la història següent. Res ens omple més que el fet de rebre missatges d’aficionats d’altres clubs dient que es guarden un trosset del Leganés al seu cor”, conclouen.

stats