Barça-Madrid de Lliga

Els Rolling Stones treuen la llengua a Montjuïc

Mick Jagger, Ronnie Wood i Matt Clifford, un dels músics col·laboradors de la banda, assistents de luxe a la llotja durant el Barça-Madrid

3 min
Mick Jagger i Ron Wood a la llotja de Montjuïc.

BarcelonaMalgrat el resultat negatiu per al Barça a la gespa, el primer clàssic de la temporada 23-24, el primer que s'ha jugat a Montjuïc en tota la història, serà recordat també per ser el clàssic dels Rolling Stones. I no només perquè l'equip blaugrana ha dut la samarreta amb el cèlebre logotip del llegendari grup de rock britànic (en el marc del seu acord de patrocini amb Spotify), sinó perquè dos dels integrants de la banda han sigut a la llotja de l'estadi per seguir el partit en directe. Mick Jagger i Ronnie Wood van rebre fa uns dies la invitació del Barça, eren a Barcelona i no han faltat a la cita.

Jagger dorm en un hotel de la capital catalana mentre que Wood, en un apartament que té a l'Eixample. Tots dos van sopar aquest dijous al Palace de la Gran Via, on Wood té una suite d'autor decorada amb quadres que ha pintat ell. El Barça els esperava a tots dos en una cita en la qual s'ha sumat també Matt Clifford, un dels músics col·laboradors de la banda.

El Barça i Spotify han aprofitat el llançament del nou disc dels Rolling Stones, Hackney diamonds, per fer una acció conjunta en el context del clàssic. És el tercer partit entre els dos eterns rivals del futbol espanyol en què el club català llueix el logo d'un artista musical planetari.

En el primer de la temporada passada van portar el de Drake al Santiago Bernabéu i en el segon, disputat al Camp Nou, van dur Rosalia (Motomami) al pit. L'artista de Sant Esteve Sesrovires va donar més sort que no pas Drake.

Els integrants dels Rolling Stones s'ho estaven passant pipa a l'Estadi Lluís Companys abans del xiulet inicial. Fins i tot, s'han animat a cantar Start me up quan ha sonat per la megafonia de Montjuïc. Aquesta cançó, de fet, era el senyal perquè l'afició comencés a preparar-se per aixecar les cartolines del mosaic sorpresa que el club havia preparat. Instants després que sonés la tornada d'aquesta icònica cançó dels Rolling, els 50.112 aficionats presents a l'estadi han començat a cantar a ple pulmó el Cant del Barça mentre mantenien aixecades les cartolines d'un mosaic presidit per la icònica llengua del grup de rock anglès.

De fet, la música de la banda liderada per Mick Jagger ha estat present en diversos moments. Al descans, han sonat Brown sugar i Angie, grans temes del llegendari conjunt britànic. El Barça volia ballar al clàssic al ritme dels Rolling Stones, però el gol afortunat de Bellingham en el temps afegit de la segona meitat ha aigualit la festa.

A la llotja de Montjuïc, per cert, no hi havia Florentino Pérez. El president del Reial Madrid va decidir no acudir al partit després que el directiu Mikel Camps fes una piulada –que després va esborrar– titllant de pallasso Vinícius Júnior per exhibir unes bicicletes contra el Braga, dimarts, en un partit de Champions.

Febrada per la samarreta d'edició especial

Com era d'esperar, la unió del Barça amb els Rolling Stones ha fet fortuna a les botigues de l'entitat. Es van posar a la venda samarretes de competició amb el logo de la banda anglesa per 399 euros que van volar ràpidament per internet i també als punts de venda física. També es van esgotar les samarretes amb les signatures dels jugadors i les jugadores del Barça, que valien 2.999 euros. Igualment, ha fet fortuna la línia de roba que ajunta Barça i Stones. Aquesta encara es pot adquirir a les botigues del club. Si el Barça masculí ha lluït la samarreta especial en el clàssic d'aquest dissabte, el femení farà el mateix en el partit contra el Sevilla de Lliga F del 5 de novembre.

Des del club blaugrana s'ha celebrat molt aquesta col·laboració d'abast mundial, que també ha permès obrir la marca Barça a públics poc familiaritzats amb el futbol i que gràcies a l'impacte de l'acord amb els Rolling Stones s'han acostat a aquest esport amb l'entitat catalana com a porta d'entrada. Això ja va passar en el cas de la col·laboració amb Rosalia. Aquests acords, sumats a l'audiència global que suposa un clàssic, són una gran gestió de marca per part del conjunt presidit per Joan Laporta.

stats