Wuaki.tv produirà les seves pròpies pel·lícules per competir amb Netflix
El gegant japonès Rakuten, propietari de Wuaki, ha creat un fons d'inversió per aliar-se amb la indústria del cinema i estrenar títols a través de la plataforma catalana
BarcelonaLa plataforma de vídeo en 'streaming' Wuaki.tv, fundada pel català Jacinto Roca i adquirida el 2012 pel gegant japonès Rakuten, ha patit l'arribada de Netflix a Espanya –el seu principal mercat– i es prepara per competir amb força amb la reina nord-americana dels continguts audiovisuals. Per això, Roca ha anunciat aquest matí en una conferència a l'escola de negocis Esade, que Wuaki.tv ja està preparant un projecte pilot per coproduir les seves pròpies pel·lícules juntament amb un soci de la indústria del cinema.
"És molt difícil produir continguts propis i Netflix ho ha fet molt bé", ha reconegut Roca. Per això, Roca ha explicat que Rakuten ha creat un fons d'inversió a través del qual corpoduir amb un estudi com a aliat estratègic per estrenar les seves pròpies pel·licules a Wuaki.tv.
A més, Wuaki.tv, que actualment té tres milions de clients i dos dels quals a Espanya, també llançarà un nou servei de vídeos en 'streaming' d'alta definició a través d'un acord amb Samsung i LG. Abans de l'any que ve, però, Wuaki també aterrarà a tres països d'Europa on encara no hi té negoci: Bèlgica, Holanda i Luxemburg i Portugal i Suïssa, a més, també estudien nous mercats a l'Àsia. De moment, Wuaki.tv és present a Espanya (que suposa el 40% de la seva facturació), Anglaterra, França, Alemanya, Itàlia, Irlanda, Àustria i el Japó.
Wuaki.tv va néixer com el primer videoclub en línia a Espanya l'any 2010. Dos anys després, el gegant japonès Rakuten, el tercer grup empresarial d'internet al món, va presentar una millor oferta que Amazon o el mateix Netflix i va comprar l'empresa fundada per Jacinto Roca. Tal com ha explicat aquest dimecres Roca, Wuaki creix a un ritme del 100% anual i aquest any preveu incorporar 30 persones més a l'equip, fins arribar a les 200 persones repartides en les oficines que la companyia té a Barcelona, Londres, Milà, Berlín i París. De moment, ha aclarit Roca, els plans d'expansió no passen per obrir noves oficines a l'estranger, "el negoci del Japó també es controla des de Barcelona", ha afegit.
Malgrat aquest creixement, el fundador de Wuaki.tv i també membre de l'equip executiu de Rakuten, ha reconegut que la irrupció de Netflix al mercat espanyol ha passat factura a la plataforma, que ha notat la caiguda en subscriptors. Tot i això, ha afirmat que "ens ha beneficiat en lloguer de continguts". Netflix va arribar a Espanya de la mà de Vodafone i Wuaki té un acord amb Orange. Roca ha explicat que Wuaki està obert a acords amb altres operadores.